اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

خزعلی: فعالیت و موفقیت‌های بانوان به خوبی منعکس نمی‌شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه فعالیت و موفقیت‌های بانوان به خوبی منعکس نمی‌شود،بر ضرورت تسهیل شرایط ورود بانوان به بازار صادرات و واردات تأکید کرد.

خزعلی: فعالیت و موفقیت‌های بانوان به خوبی منعکس نمی‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست با صنعتگران استان زنجان گفت: در سفر گذشته رئیس جمهور به استان در حوزه بانوان، بیشتر تاکید بر حوزه زنان آسیب دیده و مشاغل خانگی داشتیم و ۸۰ درصد وام‌های مشاغل خانگی‌ به بانوان اختصاص یافته است.

وی در ادامه افزود: در بخش صنعت این توانمندی وجود دارد که بانوان در صادرات و توسعه صنعت در کشور کار کنند، در بخش صادرات باید اقدامات مناسب انجام شود باید زمینه ارتباط بانوان کارآفرین و صنعتگر با خارج از کشور را فراهم کنیم. کارهایی مثل گمرک، مالیات و... را باید پشتیبانی و در راستای تخفیف مالیاتی تلاش کنیم. مواردی مثل کمبود سرمایه اولیه و مکان یک مسئله عام است و همه کسب و کارها آن را مطرح می‌کنند و امیدواریم‌ با تدابیر در نظر گرفته شده بانوان سریع‌تر کار خود را توسعه دهند.

خزعلی در خصوص حضور بیش از دو هزار نفر در شهرک‌های صنعتی گفت: حضور بیش از دو هزار نفر در شهرک‌های صنعتی خبر خوبی است و نشان از فعال بودن بانوان است که البته فعالیت و موفقیت بانوان به خوبی انعکاس داده نمی‌شود. باید تبلیغ و پشتیبانی مناسب برای توسعه و به دست آوردن برخی بازارهای جهانی توسط بانوان انجام شود. گلایه‌ای که برخی بانوان از پایین آمدن سقف واردات برخی کالاها داشتند با توجه به شرایط کشور و حمایت از تولید باید مورد تحلیل قرار گیرد.

وی در آخر تأکید کرد: گاهی واردات به تولید داخل صدمه می‌زند و باید کنترل شود و اصل حمایت از تولیدات داخل است. البته این هم درست است که اگر دستور العمل ها ثبات نداشته و متولیان کسب و کار نتوانند برنامه بلند مدت داشته باشند رسیدن به توسعه دشوار است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول