اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در تبریز

رئیس دانشگاه تبریز وجود صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در تبریز را ضروری دانست و گفت: ما می‌توانیم از این صندوق برای حمایت از شرکت‌های نوپا استفاده کنیم که جای خالی این صندوق در تبریز احساس می‌شود.

ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز در دیدار با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهوری با اشاره به برخی از افتخارات این دانشگاه در حوزه‌ پژوهش و فناوری اظهار کرد: دانشگاه تبریز براساس ارزیابی‌های وزارت کشور، به‌عنوان دومین دانشگاه فعال در حوزه‌ فناوری انتخاب شد و در طول ۲ سال اخیر نیز تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را دو برابر کردیم که تا سال آینده سه برابر خواهد شد و تبدیل پردیس علم و فناوری دانشگاه به پارک علم و فناوری یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه تبریز می‌باشد.

وی ادامه داد: باتوجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان، فعالیت یک مجتمع فناوری در تبریز نیاز است و ما در همین راستا تاکنون یک فضای ۱۰ هزار متری در محدوده‌ی دانشگاه تبریز، به‌همراه یک فضای ۵ هزار متری دیگر و همچنین به همراه مجتمع جواهر تبریز -با مشارکت شهرداری- در مجموع فضای ۲۰ هزار مترمربعی را برای مجتمع فناوری شمالغرب در نظر گرفته‌ایم و یکی از خواسته‌های ما ایجاد صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه‌های تبریز با یک سرمایه‌ی اولیه در مجتمع فناوری شمال‌غرب کشور است.

نصراله‌زاده خاطرنشان کرد: مساعدت در تجهیز دفاتر مستقر در مجتمع فناوری، صدور مجوز برای شرکت‌های مستقر در این مجتمع برای استفاده از تسهیلات پارک‌های علم و فناوری و استفاده‌ی این شرکت‌ها از خدمات قانون جهش دانش‌بنیان، دیگر خواسته‌ ما از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

تبدیل آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز به آزمایشگاه ملی شمال‌غرب

وی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز، تبدیل این آزمایشگاه به آزمایشگاه ملی شمال‌غرب را خواستار شد و افزود: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز بسیار مجهز بوده و امکانات و فضای کافی در تمامی حوزه‌ها از جمله کشاروزی، فنی، برق و ... در این آزمایشگاه وجود دارد که در صورت تبدیل به آزمایشگاه ملی شمال‌غرب، علاوه بر جلوگیری از خریدهای تکراری دانشگاه‌‌ها، می‌توانیم در قالب تفاهم‌نامه‌ همکاری و قرارداد، به پارک‌های علم و فناوری و سایر دانشگاه‌های استان‌های هم‌جوار نیز خدمات ارائه کنیم و در صورت ایجاد این آزمایشگاه در تبریز، شرکت‌های دانش‌بنیان نیازی برای اخذ مجوز تجاری سازی توسط تهران ندارند و از این بابت نیز می‌تواند برای شرکت‌های دانش‌بنیان مفید واقع شود.

ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در تبریز

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود وجود صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در تبریز را ضروری دانست و عنوان کرد: ما می‌توانیم از این صندوق برای حمایت از شرکت‌های نوپا استفاده کنیم که جای خالی این صندوق در تبریز احساس می‌شود.

وی در ارتباط با ایجادکارخانه‌ نوآوری در استان نیز یادآور شد: در حال حاضر زمینی برای ایجاد کارخانه‌ نوآوری در استان اختصاص داده شده است ولی عملا کاری پیش نرفته است و ما آمادگی خود را برای کمک جهت راه‌اندازی این کارخانه اعلام می‌کنیم که در واقع سرچشمه‌ توسعه‌ شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان است.

نصراله‌زاده با اشاره به فعالیت پردیس بین‌المللی دانشگاه تبریز تصریح کرد: ما با چهار کشور همسایه‌ هستیم و می‌توانیم نقش مهمی در حوزه‌ ارتباط با کشورهای همسایه ایفا کنیم و در همین راستا اکنون حدود ۳ هزار و ۴۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در پردیس بین‌المللی دانشگاه تبریز در حال تحصیل هستند و حتی در صورت حمایت‌های لازم، می‌توانیم در جلفا نیز کارخانه‌ی نوآروی ایجاد کنیم.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول