اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

احداث ۱۲۳ باب استخر ذخیره آب کشاورزی در سیستان و بلوچستان

مدیر آب و خاک و امور فنی و زیر بنایی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۲۳ باب استخر ذخیره آب کشاورزی به حجم ۱۸هزار و ۵۰۰ متر مکعب در سیستان و بلوچستان احداث شد.

احداث ۱۲۳ باب استخر ذخیره آب کشاورزی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسینعلی رمرودی امروز در بازدید از استخرهای ذخیره آب کشاورزی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون با سرمایه گذاری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال و مشارکت کشاورزان، ۱۲۳ باب استخر ذخیره آب کشاورزی به حجم ۱۸هزار و ۵۰۰ متر مکعب در سیستان و بلوچستان احداث شد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و زیر بنایی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به بحران کم آبی، مدیریت توزیع و مصرف آب در سطح باغ و مزرعه و جلوگیری از هدر رفت در مسیرهای انتقال که منجر به تنش یا کمبود در تامین نیاز آبی باغات و زراعت میگردد را ضروری برشمرد.

وی افزود: بدین منظور با احداث استخرهای ذخیره آب در ابتدای مسیر خروج آب قنوات وچاه ها، می توان اقدام به جمع آوری آب نموده و ضمن کاهش مدت زمان آبیاری و مدیریت آبیاری، میزان هدر رفت آب را به حداقل رساند.

 این مسئول گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون تعداد ۳۴۲۳ باب استخر ذخیره آب به حجم ۵۱۳ هزار مترمکعب در سطح استان احداث شده است.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول