اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

صدق و اخلاص نماد مکتب «حاج قاسم» است

رئیس دانشکده رسانه خبرگزاری فارس از صدق و اخلاص به عنوان نماد و نمایه مکتب حاج قاسم سلیمانی نام برد.

صدق و اخلاص نماد مکتب «حاج قاسم» است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علیرضا طاهری رئیس دانشکده رسانه خبرگزاری فارس در نشست شناخت مکتب «شهید حاج قاسم سلیمانی» اظهار کرد: فاجعه‌آفرینی دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران در کرمان که جمع زیادی از مردم عزیزمان را در سالگرد شهادت سردار دل‌ها و در فضای معطر مزار شهدا به خاک و خون‌کشیدند را خدمت همه مردم داغدار ایران تسلیت عرض می‌کنم؛ این فاجعه خود نشانه ضعف و زبونی دشمنان حقیر در برابر مکتبی چون مکتب شهید سلیمانی عزیز است‌.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان حتی از زائران شهید سلیمانی هم می‌هراسند و می‌ترسند، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری اگر بخواهیم مکتب حاج قاسم سلیمانی را در دو کلمه تبیین کنیم باید بگویم این مکتب عبارت است از «صدق» و «اخلاص‌» و این دو کلمه در واقع عنوان و نماد و نمایه مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

رئیس دانشکده رسانه خبرگزاری فارس ادامه داد: خداوند متعال در آیه 23 سوره احزاب می‌فرمایند «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»؛ این یعنی با هدف، عهد الهی و آرمان‌ها برخورد صادقانه داشتن؛ اما مشکل هم همین‌جا است که پای صدق در حرکت ما و در تعامل ما با آرمان‌های اسلام و انقلاب متاسفانه می‌گلنگد.

طاهری تصریح کرد: اما این مرد بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی به معنای واقعی کلمه صادقانه عمل کرد و شاهد بودیم که چگونه در زندگی شریف و بابرکت خود رنج مجاهدت در راه آرمان‌ها را برخود هموار کردند و این به معنای صادقانه بودن و صادقانه زیستن است.

وی اضافه کرد: اخلاص هم همین‌گونه است، در آیه 11 سوره زمر می‌خوانیم «قُلْ إِنِّی أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ اللَّهَ مُخْلِصًا لَهُ الدِّینَ»؛ این دو عنوان قرآنی یعنی اخلاص و صدق تشکیل‌دهنده حرکت حاج قاسم عزیز است؛ این حرکت بابرکت هم در زندگی این مرد بزرگ سر تا پا برکت شد.

رئیس دانشکده رسانه خبرگزاری فارس گفت: در زیارت نامه ائمه می‌گوییم خداوند جان تو را خدا گرفت و قبض روح دست خداست اما این قبض روح موجب شد که حجت علیه دشمنان تو و دشمنان خدا اقامه شود؛ شهید حاج قاسم سلیمانی هم از دنیا رفتند اما کیفیت شهادت ایشان حجت را بر دشمنان ایشان و دین و اسلام و انقلاب روشن و تمام کرد و در جلوی چشم جهانیان و بینندگان این حجت اقامه شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول