اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

کاهش بیماری‌های عفونی در دامداری‌های فیروزه

رئیس شبکه دامپزشکی فیروزه از کاهش بیماری‌های عفونی در دامداری‌های فیروزه خبر داد.

کاهش بیماری‌های عفونی در دامداری‌های فیروزه

ابراهیم طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: افزایش خدمات دامپزشکی در واکسیناسیون رایگان دامداری‌های روستایی، صنعتی و مرغداری‌های بومی سبب افزایش تولید و کاهش بیماری‌های دام و طیور شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی فیروزه افزود: با واکسیناسیون به موقع دام وطیور شاهد افزایش آمار جوجه‌ریزی مرغداری‌ها و استحصال گوشت مرغ در کشتارگاه طیور و نیز بهبود کیفیت گوشت تولیدی در فیروزه هستیم.

وی بیان کرد: باتوجه به افزایش قیمت دام زنده شاهد همکاری بهتر دامداران در طرح‌های توسعه و مبارزه با بیماری‌های دامی هستیم، که این امر سبب کاهش وقوع بیماری‌های عفونی در دامداری‌ها شده است.

طاهری ادامه داد: مهمترین بیماری‌های  شایع در دام سبک شامل  آگالاکسی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک(PPR) و تب مالت وسقط می‌باشد، که وقوع این بیماری‌ها با واکسیناسیون به موقع و همکاری دامداران کاهش چشمگیری داشته است.

وی تصریح کرد: باتوجه به افزایش بودجه  شبکه دامپزشکی آمار سمپاشی روستاهای دورافتاده و محروم فیروزه برای مبارزه با انگل‌های خارجی دام هم افزایش داشته است.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول