اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

اجرای طرح دستیابی به پتانسیل عملکرد گندم در بوشهر

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: طرح دستیابی به پتانسیل عملکرد گندم با محوریت گندمکاران پیشرو، نوآور و برگزیده در سال زراعی 1402-1403 در استان در حال اجرا است.

اجرای طرح دستیابی به پتانسیل عملکرد گندم در بوشهر

شهریار مرشدی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: طرح دستیابی به پتانسیل عملکرد گندم با شناسایی نقاط قوت و ضعف گندم‌کاران محوری و تابعی توسط مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر و با همکاری مدیریت زراعت در شهرستان دشتستان در دو منطقه حومه برازجان و شبانکاره طرح در حال اجرا است.

 وی افزود: با شناسایی عواملی که باعث ایجاد خلاء عملکردی در این مناطق شده است، دو سازه کانون یادگیری در حومه برازجان و سایت جامع الگویی در شبانکاره بر اساس عوامل شناسایی شده در حال انجام است و مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در تعیین میزان پتانسیل عملکرد در مناطق هدف با مدیریت زراعت همکاری می‌کند. 

 مرشدی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های کشاورزان پیشرو، نوآور و برگزیده گندم‌کار استان بوشهر برای توسعه کشاورزی دانش‌بنیان،هماهنگی و ایجاد هم‌افزایی میان فعالیت‌های در دست اجرای بخش‌های تحقیقاتی و آموزشی- ترویجی و  اجرایی در مزارع تولید گندم، مشخص کردن پتانسیل عملکرد گندم در مناطق مختلف استان، مشخص کردن میزان خلاء عملکرد و عوامل ایجادکننده آن در مزارع گندم استان بوشهر از جمله اهداف این طرح است.

مرشدی بیان کرد: مسئله‌یابی و تعیین مهم‌ترین عوامل محدودکننده پتانسیل عملکرد گندم در مناطق مختلف استان،
افزایش میزان تولید گندم در واحد سطح و کاهش خلاء عملکرد در مزارع گندم،
افزایش میزان تولید گندم در واحد سطح و کاهش خلاء عملکرد در مزارع کشاورزان با استفاده از دانش و تجارب کشاورزان گندمکار پیشرو، نوآور و برگزیده از دیگر اهداف این طرح است.

وی ابراز داشت: همچنین راهکارهای فناورانه معرفی شده توسط مؤسسات و مراکز تحقیقات کشاورزی، افزایش میزان دانش و مهارت گندم‌کاران از طریق برگزاری فعالیت‌های آموزشی- ترویجی، افزایش ضریب نفوذ دانش و فناوری‌های جدید در میان گندم‌کاران برشمرد و بررسی و شناسایی عوامل موثر بر افزایش تولید محصولات زراعی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسایل در زراعت است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول