اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

ولایت‌پذیری، علم سرشار و تواضع خالصانه از صفات بارز علامه مصباح یزدی بود

عضو موسسه امام خمینی (ره) گفت: علامه مصباح یزدی سه ویژگی بارز داشت، ولایت‌پذیری، علم سرشار و تواضع خالصانه از صفات بارز آیت‌الله‌العظمی علامه مصباح یزدی بود.

ولایت‌پذیری، علم سرشار و تواضع خالصانه از صفات بارز علامه مصباح یزدی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مهدی خطیبی عضو موسسه امام خمینی (ره)  در همایش «شهیدالقدس، استاد فکر» که به مناسبت بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و آیت‌الله علامه مصباح یزدی به میزبانی جبهه پایداری استان کرمانشاه که در تالار بهمن دانشکده پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کینه‌ای که دشمنان نسبت به حاج قاسم داشتند ادامه دارد و خون‌های پاکی که بر زمین ریخته می‌شود ادامه‌دهنده راه ایشان است.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی مالک اشتر زمان و علامه مصباح یزدی عمار زمان خود بودند، یکی با شمشیر جلو می‌رفت و دیگری دین را به‌درستی برای مردم تبیین می‌کرد.

عضو موسسه امام خمینی (ره) تصریح کرد: علامه مصباح یزدی شهر به شهر شبهات را در زمانه‌ای که کسی جرئت تبیین دین برای مردم را نداشت برای مردم ناآگاه توضیح می‌داد.

وی ادامه داد: حاج قاسم در میانه میدان جنگ با اخلاص عمیق خود جلوی داعش ایستاد و جنگ را علیه آن‌ها مدیریت کرد، داعش اکنون به‌صورت غیرمتمرکز و اندک فعالیت دارد و عدم تمرکز آن نتیجه مدیریت حاج قاسم است.

خطیبی ابا تصریح این که ما علامه مصباح یزدی را به‌عنوان یک علامه مجاهد می‌دانیم، عنوان کرد: ابعاد علمی ایشان گاهی در مسائل سیاسی گم می‌شود، مقام معظم رهبری راجع به علامه مصباح یزدی می‌گوید که بزرگداشت چنین شخصیتی بر عهده ما است و آثار ایشان نباید کنار گذاشته شود.

وی بیان کرد: تفسیر المیزان از علامه طباطبایی که نگاهی نو به قرآن کریم است با مشورت و همراهی علامه مصباح یزدی نوشته شد، همچنین ایشان از شاگردان آیت‌الله‌العظمی بهجت بود و به توصیه ایشان به کسبه بازار درس اخلاق می‌داد.

مهدی خطیبی اشاره‌ای به ویژگی‌های ویژه علامه مصباح داشت و تشریح کرد: سه نکته بسیار ویژه در خصوص علامه مصباح علم والای ایشان، ولایت‌پذیری و تواضع بسیار است، ایشان می‌گفت غایت تمام اعمال این است که انسان به خدا تقرب پیدا کند و انسانی که امنیت دارد یعنی هنوز به خدا نزدیک نشده است.

وی اذعان کرد: مهم‌ترین ویژگی ایشان ورود نوین وی به علوم دینی بود، ایشان به نقص‌هایی توجه کردند که دیگران آن را مدنظر نداشتند و همین امر باعث ماندگار شدن نام و آثار وی پس از رحلت بود. ما در خداشناسی کتاب عمیقی به زبان فارسی نداشتیم و ایشان نوشت، موسسه‌ای بانام امام خمینی (ره) تأسیس کرد که در آن ۱۷ رشته کم اقبال در حوزه و هشت رشته علوم انسانی تدریس می‌شود.

در این مراسم میلاد خانی و محنا امیری به شعرخوانی پرداختند، همچنین سردار مریدعلی محمدی از هم‌رزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به روایت خاطراتی از همراهی با ایشان پرداخت.

پایان پیام/ و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول