اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهدای هویزه+تصاویر

آیین بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهادت مظلومانه سردار شهید سیدمحمدحسین علم‌الهدی و همرزمانش در یادمان شهدای هویزه برگزار شد.

بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهدای هویزه+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از هویزه، آیین بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهادت مظلومانه سردار سرلشکر شهید سیدمحمدحسین علم‌الهدی و همرزمانش با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در یادمان شهدای هویزه برگزار شد.

این برنامه روز جمعه 15 دی‌ماه سال 1402 در یادمان شهدای هویزه برگزار شد که سیدوحید مرتضوی از مجریان شبکه قرآن و معارف سیما اجرای این برنامه معنوی را بر عهده داشت.

  آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری در کنار تربت پاک شهید علم‌الهدی

 

آیین بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهادت مظلومانه شهدای هویزه با حضور فقیه مجاهد حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان آغاز شد که حجت‌الاسلام علم‌الهدی برادر سردار سرلشکر شهید سیدمحمدحسین علم‌الهدی به نمایندگی از خانواده معظم شهیدان، در جوار تربت مطهر شهدای هویزه سخنرانی کرد.

  میهمانان سالگرد شهدای هویزه

 

در این آیین علاوه بر قشرهای مختلف مردم، اساتید و دانشجویان و عشایر منطقه، بسیاری از مسؤولان استانی و محلی نیز حضور خواهند داشت، که گروه سرود زهرائیون شهرستان کارون که اخیرا در دیدار مردم استان‌های خوزستان و کرمان با رهبر معظم انقلاب سرود خواندند نیز به اجرای برنامه پرداختند.

هادی قاسمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور نیز در آیین بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهادت مظلومانه شهدای هویزه حضور یافت و یادشان را گرامی داشت.

 ادای احترام به شهدا

 

علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان نیز در کنار دیگر اقشار مختلف مردم آیین بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهادت مظلومانه سردار سرلشکر شهید سیدمحمدحسین علم‌الهدی و شهدای هویزه حضور یافت.

 شعرخوانی حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی شفیعی

 

شعرخوانی حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی شفیعی از شاعران برجسته کشوری و مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز از دیگر برنامه‌های آیین بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سرلشکر شهید سیدمحمدحسین علم‌الهدی و همرزمانش در عملیات نصر بود.

حسن نورانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان فرزند شهید غلامرضا نورانی در آیین بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهادت مظلومانه سردار سرلشکر شهید سیدمحمدحسین علم‌الهدی و شهدای هویزه حضور داشت و به این شهدای عزیز ادای احترام کرد.

 حضور خدام حرم رضوی

 

حضور خدام امام رضا(ع) و پرچم متبرک آستان قدس رضوی از جلوه‌های ویژه سالگرد شهادت سردار سرلشکر شهید سیدمحمدحسین علم‌الهدی و همرزمانش در عملیات نصر بود که معنویت خاصی به محفل داده بود.

جمع زیادی از مسؤولان نظامی و انتظامی و دانشگاهیان از شرکت‌کنندگان سردار سرلشکر شهید سیدمحمدحسین علم‌الهدی و شهدای هویزه بودند.

 

همچنین به مناسبت سالگرد شهادت سردار سرلشکر شهید سیدمحمدحسین علم‌الهدی و همرزمانش دعای روحبخش کمیل روز پنج‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1402 بعد از نماز مغرب و عشا در جوار شهدای هویزه برگزار شد.

این برنامه طبق سنت سالیانه که از سال 1361 تا کنون ادامه داشته با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین راجی مدیر اندیشکده راهبردی سعداء و نوای گرم احمد خلف‌زاده برگزار شد که خانواده‌های معظم شهدا و مردم در این برنامه حضور یافتند.

 حضور قشرهای مختلف مردم

 

با حضور جمعی از دانشجویان رزمنده سراسر کشور به فرماندهی سردار سرلشکر شهید سیدمحمدحسین علم‌الهدی عملیات نصر در روز 16 دی‌ماه سال 1359 بر علیه نیروهای مزدور رژیم بعثی عراق در منطقه هویزه و سوسنگرد انجام پذیرفت که منجر به پیروزی‌ها و دستاوردهای مهم و قابل‌توجه نظامی شد.

علی‌رغم دفاع جانانه دانشجویان رزمنده، در ادامه عملیات این رزمندگان با کمبود تجهیزات نظامی مواجه شدند و مظلومانه و غریبانه در روز 16 دی‌ماه سال 1359 در محل فعلی یادمان شهدای هویزه به شهادت رسیدند و پیکر پاکشان در همان جا آرام گرفت.

به‌پاس قدردانی و یادآوری رشادت قهرمانانه سردار سرلشکر شهید سید محمدحسین علم‌الهدی و دانشجویان و فرهیختگان شهید، روز 16 دی‌ماه، روز «شهدای دانشجو» نام گرفت.

 گنبد فیروزه‌ای یادمان شهدای هویزه

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول