اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مجمع عمومی درباره وتوی اصلاحیه قطعنامه غزه توسط آمریکا جلسه برگزار می‌کند

به دنبال وتوی اصلاحیه قطعنامه شورای امنیت درباره کمکهای انسان دوستانه به غزه توسط آمریکا، مجمع عمومی قصد دارد در این زمینه یک نشست برگزار کند.

مجمع عمومی درباره وتوی اصلاحیه قطعنامه غزه توسط آمریکا جلسه برگزار می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال وتوی اصلاحیه پیشنهادی روسیه به قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکا، مجمع عمومی سازمان ملل قصد دارد خودش یک نشست برای بررسی این موضوع برگزار کند. 

اصلاحیه روسیه به قطعنامه قبلی شورای امنیت برای تسهیل بیشتر کمکهای انساندوستانه به نوار غزه بود و مشخصا خواستار «توقف فوری و پایدار خصومت‌ها» شده بود. 

نشست مجمع عمومی سازمان ملل قرار است روز 9 ژانویه 2024 (19 دی ماه) برگزار شود.

در اواخر دسامبر، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را که توسط کشورهای عربی در مورد ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تهیه شده بود، تصویب کرد. قبل از رای گیری، روسیه پیشنهاد کرد اصلاحیه‌ای در قطعنامه ایجاد شود که خواستار آتش بس فوری بین اسرائیل و فلسطینیان در غزه شده بود. این اصلاحیه توسط ایالات متحده آمریکا وتو شده بود.

این قطعنامه با 13 رای و دو رای ممتنع روسیه و آمریکا به تصویب رسیده بود.

تصویب این قطعنامه در حالی صورت گرفت که طی روزهای گذشته رأی‌گیری بر سر آن چهار بار به تعویق افتاده بود. سرانجام نماینده آمریکا امروز جمعه اعلام کرد آماده رأی‌ دادن به متن اصلاح‌شده جدید است. 

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) دولت آمریکا حمایت تمام‌قد و بی‌چون و چرای خودش را از عملیات‌های این رژیم در غزه اعلام کرده است.

دولت آمریکا تا کنون با تکرار روایت صهیونیست‌ها چندین قطعنامه را که خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه بوده وتو کرده است.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، پیش‌تر گفته بود که آمریکا تنها کشور جهان است که برای اسرائیل خود را در مقابل جامعه جهانی قرار می‌دهد که بر توقف عملیات جنگی در نوار غزه اصرار دارد.

وی افزود: «چنین سیاستی ناشی از موضع یک جانبه و خودخواهانه واشنگتن است که در جهت غصب روند حل و فصل خاورمیانه و چشم پوشی از هرگونه اقدام متحد منطقه ای خود یعنی اسرائیل است.»

طبق یک قطعنامه مجمع عمومی که در مه 2022 تصویب شد، رئیس مجمع عمومی بعد از وتوی قطعنامه های شورای امنیت توسط یک یا چند عضو شورا، باید برای تشکیل جلسه مجمع عمومی فراخوان صادر کند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول