اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات گسترده در صعده یمن در دفاع از غزه

شهر صعده یمن امروز به دعوت سید عبدالملک الحوثی شاهد تظاهرات گسترده در حمایت از مردم غزه و موضع‌گیری علیه ائتلاف دریایی آمریکا است.

تظاهرات گسترده در صعده یمن در دفاع از غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یمنی‌ها امروز (جمعه) در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در غزه و در اعلام موضع علیه ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ دست به تظاهرات می‌زنند؛ تظاهرات در برخی از شهرها از جمله «صعده» از صبح امروز آغاز شده و برخی دیگر همچون صنعاء قرار است بعدازظهر برگزار شود.

به نوشته وبگاه المسیره، دهها هزار نفر در صعده امروز به خیابان آمدند و در حمایت از نیروهای مسلح یمن در ممانعت از عبور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های به مقصد بنادر فلسطین اشغالی شعار دادند.

 

 

تظاهرات در شهرهای دیگر نیز امروز با شعار «خون آزادگان در مسیر پیروزی» و به دعوت سید عبدالملک الحوثی، پس از نماز جمعه یا عصر امروز برگزار خواهد شد؛ تظاهرات گسترده در صنعاء نیز قرار است در میدان «سبعین» در بعدازظهر امروز آغاز شود.

رهبر انصار الله یمن روز گذشته از عموم ملت یمن دعوت کرد تا امروز در راهپیمایی‌ همبستگی با ملت فلسطین شرکت کنند. عبدالملک الحوثی تاکید کرد که آمریکا با هدف قرار دادن گروهی از نیروی دریایی یمن حین انجام ماموریت، مرتکب «حماقت» شد.  وی اظهار داشت که این حمله جنایتکارانه بدون پاسخ نخواهد ماند. 

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با نیروهای یمنی در دریای سرخ درگیر شده و ۱۰ نظامی یمنی را به شهادت رسانده است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن به دنبال بیانیه سنتکام تاکید کرده بود که آمریکا باید مسئولیت به شهادت رساندن نیروهای دریایی یمن را بپذیرد و اقداماتش مانع نیروهای یمنی برای عمل به وظیفه دینی و اخلاقیشان در قبال فلسطین نخواهد شد.

ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی فلسطین است، اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نخواهد داد.

خبرگزاری رسمی یمن به نقل از رهبر انصارالله گزارش داد، جبهه یمن علیه صهیونیستها، فعال است؛ از موشکهای بالستیک و بالدار گرفته تا پهپاد و اقداماتی که علیه اقتصاد و تجارت دریایی آنان صورت گرفته است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول