اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

عملیات تروریستی کرمان نشانه سقوط و فروپاشی رژیم صهیونیستی و همدستانش است

کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام در محکومیت عمل وحشیانه جنایتکاران در کرمان، بیانیه ای صادر و تصریح کرد: فجایع اخیر، کشتار و نسل کشی در فلسطین که «پاره تن اسلام» است و عملیات تروریستی در مضجع شریف سردار رشید اسلام، «شهید قدس»، حاج قاسم سلیمانی، هر یک نشانی بر سقوط و فروپاشی رژیم صهیونیستی و همدستان او است.

عملیات تروریستی کرمان نشانه سقوط و فروپاشی رژیم صهیونیستی و همدستانش است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در پی جنایت تروریستی گلزار شهدای شهر کرمان و شهادت و مجروح شدن جمعی از عاشقان حاج قاسم سلیمانی، کنگره جهانی حضرت رضاعلیه السلام صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
بسم رب الشهداء و الصدیقین
ملت شریف ایران، مسلمانان و آزادگان در سراسر عالم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا  (احزاب:23).
فجایع اخیر، کشتار و نسل کشی در فلسطین که «پاره تن اسلام» است و عملیات تروریستی در مضجع شریف سردار رشید اسلام، «شهید قدس»، حاج قاسم سلیمانی، هر یک نشانی بر سقوط و فروپاشی رژیم صهیونیستی و همدستان او است.

چنانکه مقام معظم رهبری مد ظله العالی، حکیمانه، آمریکا را «مسئول» جنایات اخیر دانستند، ردپای کوردلان تروریست در جنایت امروز در کشورمان نیز به همان طاغوت جهانی و قدرت‌های امپریالیست خودکامه بازمی‌گردد.

مولایمان، امام رضا علیه‌السلام در حدیثی تصریح فرمودند: «هر کس از کاری راضی باشد مثل کسی است که آن‌ را انجام داده، و اگر کسی در مشرق کشته شود و دیگری در مغرب از این قتل راضی باشد، نزد خدا با قاتل شریک خواهد بود». در این صورت شرکای جرم نه تنها فاعلان آن، بلکه تمام افراد و ساختارهایی هستند که به ظلم سازمان‌دهی شده در جهان معاصر رسمیت و مشروعیت بخشیده‌اند، خواه صنعت اسلحه سازی باشد، خواه شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواه شرکت‌های چندملیتی رسانه‌ای.  

دبیرخانه کنگره جهانی حضرت رضاعلیه السلام  ضمن محکوم کردن این اقدامات تروریستی و شرورانه، ریشه آن را در عدم التزام به  عدالت، ضرورت مقابله با ظلم، و مقاومت برای استقرار عدالت توحیدی جست وجو می‌کند. «جهاد تبیین» در جهان امروز که در آن، به واسطه خون پاک هزاران زن، مرد و کودک غیر نظامی و بی دفاع، وجدان‌های میلیون‌ها مسلمان و غیر مسلمان بیدار شده، بیش از هر زمان دیگر ضرورت دارد. مکتب امام رضا علیه السلام «باز نایستادن از ارتکاب گناهان بزرگ و رواج پیروى از خواهش هاى نفسانى و لذّت بردن از فساد و ظلم و حق کشى» را به عنوان عناصری شناسایی می‌کند که قطعا مردم را به «فساد و تبهکارى» خواهد کشاند. لذا، بر ما است که در عرصه دانش و جهاد علمی در کنار جبهه نبرد نظامی، مردمان را با آموزه‌های ناب اهل البیت علیهم السلام آشنا کنیم و شرایط استقرار عدالت فراگیر و توحیدی و به واسطه آن ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف را مهیا نماییم، چنانکه فرمودند: «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا».

در پایان، ضمن تسلیت مجدد به آستان مقدس صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری مد ظله العالی، و بازماندگان فاجعه تروریستی اخیر، عرضه می داریم: خون بهای شهدا، ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود و این نوید الهی است که راه نجات، مقاومت و صبر است و نتیجه آن عاقبت خیر برای اهل تقواست «.‌‌..اسْتَعِینُوا بِاللهِ وَ اصْبِرُوا إِنَّ الْأَرْضَ لِلهِ یُورِثُها مَنْ یَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ» (اعراف: 128).

دبیرخانه کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول