اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اجرای پویش درختکاری به یاد ۳۵۷ شهید گچساران و حاج قاسم سلیمانی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت در جهت تکریم نام و یاد ۳۵۷ شهید گچساران و شهدای مدافع امنیت بویژه شهدای شهرستان راسک و گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در ۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان برنامه درختکاری انجام شد.


اجرای پویش درختکاری به یاد ۳۵۷ شهید گچساران و حاج قاسم سلیمانی

سیدقدرت اله علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در سالجاری ۸۰ هکتار اراضی ملی گچساران طرح درختکاری انجام شده است.

وی بیان کرد: پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت در جهت تکریم نام و یاد 357شهید گچساران و شهدای مدافع امنیت بویژه شهدای شهرستان راسک و گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در ۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان برنامه درختکاری انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تصریح کرد: این برنامه با همکاری سپاه پاسداران ناحیه گچساران ،بنیاد شهید، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان برگزار گردید.

علیپور عنوان کرد: در این اقدام 5هکتار از اراضی ملی پلاک چهار بیشه گونه های مورد کشت گونه کنار و کهور. و اکالیپتوس کلشته شد.

وی گفت: از سال های گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار و ۴۰ هکتار جنگل های دست کاشت در گچساران ایجاد شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران خاطرنشان کرد: امسال در ۳۰۵ هکتار عرصه های منابع طبیعی گچساران نهال کاری و بذر کاری انجام می شود.

علیپور بیان کرد:این طرح در ۲۰ هکتار از اراضی ملی منطقه چهاربیشه سفلی گچساران در آغاز پویش مردمی کاشت یک میایارد درخت در آذرماه امسال انجام شد.

وی افزود: پویش مردمی نهال کاری با هدف تقویت پوشش گیاهی در عرصه های طبیعی این شهرستان در حال اجرا است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران ادامه داد: در این طرح عملیات بذر کاری در اراضی جنگلی آسیب دیده ناشی از آتش سوزی، خشکسالی، آفات و خشکیدگی بلوط و با هدف اجرایی نمودن فرامین رهبر نعظم انقلاب مبنی بر کاشت درخت و دسترسی به اهداف سازمانی و با هدف تقویت پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک و مقابله با بیابان زایی و کنترل آ لودگی های نفتی و گرد و غبار و ترسیب کربن صورت می گیرد.

علیپور کرد: از سال های گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار جنگل های دست کاشت در گچساران ایجاد شده است.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول