اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام‌های آمریکایی: حمله به مواضع حوثی‌ها دشوار است

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مقام‌های این کشور حمله به مواضع نیروهای ارتش یمن را دشوار توصیف کرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی: حمله به مواضع حوثی‌ها دشوار است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های آمریکایی به روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند یکی از چالش‌های حمله به مواضع حوثی‌ها (انصارالله یمن) این است که بسیاری از سامانه‌های تسلیحاتی آنها سیار هستند. 

یک مقام سازمان تروریستی سنت‌کام به این رسانه گفته که نیروهای ارتش یمن از اواسط ماه نوامبر 24 حمله به کشتی‌های تجاری انجام داده‌اند. 

انصارالله یمن که در حال حاضر کنترل بخش زیادی از این کشور را در اختیار دارد از زمان آغاز حملات اسرائیل در غزه اعلام کرده کشتی‌های تحت مالکیت یا تحت پرچم و یا عازم اسرائیل را در دریای سرخ هدف حمله قرار می‌دهد. انصارالله با وجود این تصریح کرده که دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها امن است.

حملات ارتش یمن در دریای سرخ از روز ۱۹ نوامبر آغاز شده و جنبش انصارالله اعلام کرده تا زمان توقف حملات اسرائیل در غزه تداوم خواهد داشت. 

نیویورک تایمز روز دوشنبه مدعی برنامه‌ریزی پنتاگون برای انجام حملات به پایگاه‌های انصارالله یمن در داخل خاک یمن شده بود. 

نیویورک تایمز نوشته بود که تقابل نظامی مستقیم آمریکا با یمن، دولت بایدن را با «یک انتخاب دشوار» مواجه کرده است: «دولت باید تصمیم بگیرد که به سایت‌های موشکی و پهپادی حوثی‌ها در یمن حمله کنند یا منتظر بمانند که آیا حوثی‌ها عقب‌نشینی می‌کنند یا خیر».

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول