اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت برای ترافیک بین‌المللی است

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت برای ترافیک بین‌الملل است و برای ترافیک داخل افزایش قیمتی رخ نداده است.

افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت برای ترافیک بین‌المللی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مهدی روحانی‌نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حاشیه آیین امضای قرارداد اجرای طرح ملی فیبر نوری در بجنورد، در خصوص افزایش تعرفه اینترنت در کشور اظهارکرد: افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت برای ترافیک بین‌الملل است و برای ترافیک داخل افزایش قیمتی رخ نداده است.

وی گفت: با درخواست اپراتورها این افزایش قیمت‌ها پس از شش سال صورت گرفته است و تا هفته گذشته اینترنت با تعرفه سال ۹۶ محاسبه می‌شد.

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوی با اشاره به اینکه موافقت با این افزایش بر اساس درخواست اپراتورها در سال گذشته مبنی بر عدم توان سرمایه‌گذاری برای نگهداشت شبکه است، افزود: اپراتورها درخواست افزایش حدود ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت را داشتند اما در نهایت تصمیم بر این شد که با افزایش تعرفه ۳۴ درصدی و نزدیک به نرخ تورم موافقت شود.

وی تاکید کرد: همچنین پایین آمدن رتبه جهانی در کیفیت، رتبه ۷۵ کشور در ارتباطات سیار و رتبه ۱۵۰ در ارتباطات ثابت سبب شد این موضوع بررسی شود. 

روحانی‌نژاد گفت: اپراتورها نیز در قبال این افزایش تعرفه تعهد داده‌اند که خدمات ۵جی را فعال کرده و اینترنت ۴جی را نیز با کیفیت بیشتری تا ۹۶ درصد توسعه و ارائه دهند.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول