اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فهرست نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری 4 بهمن‌ماه اطلاع ‌رسانی می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: فهرست نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری از چهارم بهمن‌ماه از شورای نگهبان اخذ و اطلاع‌رسانی می‌شود.

فهرست نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری 4 بهمن‌ماه اطلاع ‌رسانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک،  محسن اسلامی امشب در جمع خبرنگاران استان مرکزی در اراک اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد شعب به ۶۵ هزار شعبه برسد.

وی تصریح کرد: 4 هزار و 703 نفر به صورت مستقل ثبت نام کردند، 2 هزار و ۷۲۵ اصولگرا و یک هزار و ۵۶۰ نفر اصلاح طلب هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: به جهت راهبردهای ۴ گانه برنامه ریزی دقیقی کردیم هم در عرصه سلامت و امنیت برنامه ریزی دقیقی شده است، در امر مشارکت که مولفه مهم و تاثیرگذار است با دستگاه‌های مختلف جلسات مختلف داشتیم مردم همواره در انتخابات حضور فعال داشتند به هرحال مشارکت یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است و این یکی از کارویژه های نظام است.

اسلامی با اشاره به برگزاری 40 انتخابات در کشور گفت: این نشان دهنده این است که مشارکت با انتخابات دو مفهوم مترادف است و انتخابات بستر اصلی مشارکت است، مشارکت مردم همواره افت و خیز دار بوده است، تلاش ما این است که بستر مناسب برای انتخابات فراهم شود و اینکه شعب را افزایش دهیم بدون شک مردم استقبال می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: در بحث نتایج بررسی صلاحیت‌ها ۱۴ دی ماه اسامی نهایی بررسی صلاحیت را خواهیم داشت و روز جمعه اطلاع رسانی خواهیم کرد،  چنانچه داوطلبی اعتراض دارد باید از 17  تا ۱۹ دی ماه به مدت ۳ روز اعتراض خود را ثبت کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور  از آمادگی ستادهای انتخابات استان‌ها، تشکیل، هیات‌های اجرایی خبر داد و افزود: ستاد امنیت انتخابات در ستاد انتخابات شکل گرفته و تمام دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و نظامی که در امر انتخابات مسئولیت دارند، نشست‌های منظمی در ذیل ستاد انتخابات داشته‌اند و موضوعات با جدیت رصد می‌شود.

 سخنگوی ستاد انتخابات کشور  با بیان اینکه  ستاد انتخابات مجری برگزاری انتخابات است، ادامه داد: هدف اجرای قانون است، اجرای قانون و مسیر برگزاری این آزمون سیاسی هدفمند دنبال می‌شود.

 اسلامی گفت:  سلامت و امنیت انتخابات به صورت تخصصی در حال مدیریت است،    تلاش داریم بستر مناسب برای مشارکت فراهم شود.

وی افزایش جدول زمان‌بندی انتخابات خبر داد و اظهار کرد: زمان بندی انتخابات از ۸۳ روز به ۲۰۹ روز افزایش یافته است.

به گفته وی  فهرست نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری نیز از چهارم بهمن‌ماه از شورای نگهبان اخذ و اطلاع‌رسانی می‌شود. 

پایان پیام 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول