اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

نهاد‌ها و چهره‌های مختلف حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفتند

نهاد‌ها و چهره‌های مخحتلف در بیانیه‌‌هایی با محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان، این جنایت را بیانگر عقده و حقارت استکبار جهانی ازمردم ایران اسلامی، و بی‌تأثیر بر روحیه مردم انقلابی ایران دانستند.

نهاد‌ها و چهره‌های مختلف حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفتند

به گزارش خبرگزاری فارس، بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان، این جنایت را بیانگر عقده و حقارت استکبار جهانی و گروهک‌های تروریستی ازمردم ایران اسلامی، به ویژه دوستداران شهیدحاج قاسم سلیمانی، دانست.

در این بیانیه آمده است:«در سالروز میلاد صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و همزمان با کشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه توسط رژیم کودک‌کش اسرائیل، حادثه غم‌انگیز شهادت جمعی از عاشقان و دلدادگان سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی که همراه با خیل عظیم مردمی در مراسم سالگرد آن شهید والامقام شرکت کرده بودند، قلوب ملت عزیز ایران اسلامی را جریحه دار کرد. یقیناً این گونه جنایات ضدبشری تأثیری در کاهش روحیه انقلابی مردم قدرشناس و عاشقان سیدالشهدای مقاومت نخواهد داشت؛ بلکه بر‌عکس، مردم ولایت مدار و بصیر ایران اسلامی، قدرت، قوت و شجاعت انقلابی خود را به  جهان و دشمنان انقلاب اسلامی نشان خواهند داد.»

در ادامه این بیانیه، ضمن محکومیت این اقدام مذبوحانه و طلب شفای عاجل برای مجروحین، آمده است: «مسلماً خون شهدای این جنایت تروریستی، همانند دیگر شهدای والا مقام ایران اسلامی شجره طیبه وحدت، انسجام و همبستگی ملی، دینی و تمدنی را در سراسر کشور عزیز ایران آبیاری خواهد کرد.»  

در پایان این بیانیه با ابراز همدردی با خانواده‌های معظم شهیدان و مجروحان این جنایت که از دلدادگان شهید والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی بودند، تأکید شده است: «استکبار جهانی و دشمنان ملت، در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار، رژیم غاصب صهیونیستی، حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تروریسم تکفیری و ضدانقلاب اسلامی بدانند همچنان مقهور اراده الهی و حقانیت نظام و ملت مؤمن، انقلابی و هوشمند ایران اسلامی بوده و خواهند بود. ارتکاب اینگونه جنایات شیطانی، عزم و اراده ایرانیان در تداوم راه روشن انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند امام راحل(ره)، شهیدان و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری خللی ایجاد نخواهد کرد. انشاالله مسئولان امر با شناسایی و دستگیری عاملین این جنایت پلید، برخورد قاطع و کوبنده در هر نقطه‌ای را خواهند داشت.»

خانه کتاب و ادبیات نیز در پیامی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هموطنانمان در حادثه تروریستی کرمان اعلام کرد: «حقیقت روشن است. حاج قاسم عامل سرافکندگی خفت‌بار استکبار بود.»

محکومیت حمله تروریستی کرمان توسط بنیاد ایران شناسی

بنیاد ایران شناسی هم با صدور پیامی شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در انفجار تروریستی کرمان را محکوم کرد.

در متن این پیام بیان شده است که بنیاد ایران شناسی ضمن محکومیت شدید حمله ددمنشانه به مراسم سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، آن را نهایت رذالت و حماقت دشمنان ایران و اسلام می‌داند. در ادامه این پیام آمده است که به فرموده مقام معظم رهبری راه شهید سلیمانی ادامه دارد و ادامه خواهد داشت و دشمنان این مرز و بوم و شیاطین و پلیدان عالم بدانند که آرزوی آنان که همانا کم رنگ شدن راه شهداست، محقق نخواهد شد و این آرزو را به گور خواهند برد و با چنین اقدامات کوردلانه‌ای خللی در اراده، عزم و استقامت مردم بزرگ ایران ایجاد نخواهد شد.

بنیاد ایران‌شناسی در این پیام شهادت جمعی از مردم عزیز و دوستداران این شهید بزرگوار را که برای ادای احترام و زنده نگهداشتن یاد سلیمانی بزرگ گردهم آمده بودند، از صمیم قلب به خانواده این عزیزان تسلیت عرض نموده و برای شهدا گران قدر این جنایت، آرزوی علو درجات و محشور شدن با این شهید عزیز را از محضر خداوند متعال مسئلت کرده است. در انتهای این پیام بنیاد ایران شناسی تاکید کرده که از متولیان امر، خواستار  برخورد جدی با مقصرین احتمالی وقوع این جنایت است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُورٍ • أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ

اقدام تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هم وطنان عزیز مایه تاثر و اندوه ملت فهیم همیشه در صحنه  ایران گردید.

این جنایت وحشیانه و بزدلانه نشانه‌ی آشکاری از کینه و دشمنی خباثت‌آلود مزدوران استکبار با ملت فهیم ایران و مکتب شهید سلیمانی است.بی شک این جنایت، نشات گرفته از چنگال خونین و کثیف استکبار بوده، و نمی تواند خللی در عزم و اراده راسخ  ملت عزیز ایران در پیمودن راه شهدای عزیز و ایثارگران نماید و به فرموده قرآن کریم "  وَمَا یَزِیدُهُمْ إِلَّا نُفُورًا" جز بر نفرتشان نمی ‏افزاید.

یاد شهیدان این حادثه خونین را گرامی وبه خانواده‌های آنان تسلیت و از خداوند متعال، شفای عاجل برای مجروحان و آسیب‌دیدگان مسألت دارم.  إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انتِقامٍ‌

موسوی مقدمپایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول