اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

صالحی: اولویت ویژه وزارت علوم خرید تجهیزات سطح یک آزمایشگاهی است

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: تمامی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها موظف هستند بخشی از بودجه را به خرید تجهیزات از نمایشگاه ایران ساخت اختصاص دهند.

صالحی: اولویت ویژه وزارت علوم خرید تجهیزات سطح یک آزمایشگاهی است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم در پاسخ به این سوال که آیا بعد از ۱۰ سال برگزاری نمایشگاه، آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها نیاز به خرید تجهیزات آزمایشگاهی دارند یا خیر، گفت: دستگاه‌ها و تجهیزات ایران ساخت دارای سطوح مختلفی هستند. یکسری از تجهیزات در سطح ۳ قرار دارند که دستگاه‌های عمومی‌تری هستند، خوشبختانه در آزمایشگاه‌های وابسته به وزارت علوم دستگاه‌هایی که سطوح فناور پایین‌تر و ارزان تر هستند، وجود دارد و این آزمایشگاه‌ها مجهز به این سیستم‌ها شده‌اند.

معاون پژوهشی وزیر علوم ادامه داد: دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی سطح یک، جزء دستگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای هستند و ما در این زمینه اهتمام ویژه برای تامین آن‌ها داریم؛ خوشبختانه معاونت علمی در این زمینه حمایت‌های خوبی را در نظر گرفته و تا ۴۰ درصد سوبسید بر روی این تجهیزات ارائه می‌دهد.

صالحی با بیان این مطلب که اولویت ویژه ما خرید تجهیزات سطح یک آزمایشگاهی است، تصریح کرد: همچنان در دانشگاه‌ها به این نوع تجهیزات نیاز داریم و اهتمام ما بر خرید این نوع دستگاه‌ها است ولی از سوی دیگر این تجهیزات از قیمت‌های بالاتری برخوردار هستند.

وی درباره حمایت‌های وزارت علوم برای خرید این تجهیزات نیز گفت: پیرو درخواست وزارت علوم از صندوق توسعه ملی، بودجه تجهیزات ویژه‌ای با مساعدت مقام معظم رهبری به این وزارتخانه اختصاص داده شده است و تمام دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها موظف هستند بخشی از این بودجه اختصاص داده شده را به خرید تجهیزات از نمایشگاه ایران ساخت اختصاص دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول