اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من| دغدغه دانشجویان برای امتحانات و مواجهه با غولی به نام «افزایش شهریه»

زمان امتحانات که می‌رسد، دانشجویان در دلهره پرداخت شهریه و صفر کردن حساب دانشگاه هستند تا بتوانند کارت ورود به جلسه آزمون خود را دریافت کنند اما با شوک افزایش شهریه، عرق سردی تن دانشجویان را مهمان خود می‌کند.

فارس من| دغدغه دانشجویان برای امتحانات و مواجهه با غولی به نام «افزایش شهریه»

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ «دانشجوی ترم ۲ رشته حسابداری هستم و چون ورودی بهمن‌ماه بودم بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش شهریه‌ داشتیم، من شهریه را پرداخت کردم و بدهی من در سامانه صفر شد ولی زمانی که می‌خواستم کارت ورود به جلسه را دریافت کنم با بدهی به دلیل افزایش شهریه دانشگاه مواجه شدم.»؛ این صحبت‌های یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد است که به دلیل اعتراض به افزایش یکباره شهریه در پایان ترم پویشی را در سامانه فارس من ثبت کرده‌اند.

زمان امتحانات است و دانشجویان دانشگاه آزاد در دلهره پرداخت شهریه و صفر کردن حساب دانشگاه هستند چرا که بدون تسویه حساب نمی‌توانند کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کنند اما با افزایش ۳ تا ۵ میلیونی شهریه مواجه می‌شوند، این میزان افزایش شهریه که به اندازه شهریه یک ترم دانشجویان است تمام حساب و کتاب‌هایشان را یکباره به هم می‌ریزد.

این در حالی است که محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد پیش از این گفته بود: در دانشگاهی مثل دانشگاه آزاد افزایش شهریه طبیعی است، زیرا این دانشگاه از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند و باید بتواند با درآمد خودش هزینه‌ها را پرداخت کند، اما میزان افزایش شهریه امسال با میزان افزایش شهریه در سال‌های گذشته برابر است و به هیچ وجه بالاتر نرفته است.

اما یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: در زمان تسویه حساب برای پایان ترم با افزایش شهریه مواجه شدم، در حالیکه تا سال پیش این اتفاق نمی‌افتاد که بین ترم افزایش شهریه داشته باشیم ولی از پارسال این اتفاق می‌افتد و یک پیش پرداخت انجام می‌دهیم و ما بین آن با عنوان‌های مختلف شهریه را اضافه می‌کنند.

وی با بیان اعتراض خود نسبت به افزایش شهریه اظهار داشت: هرکس که دانشگاه دولتی قبول نشود باید کمرش زیر هزینه‌های سنگین دانشگاه آزاد له شود؟ تازه خیلی از افراد هم که دانشگاه دولتی قبول می‌شوند و هزینه‌های سنگینی برای قبولی در آن پرداخت کرده‌اند، گویا حرف اول را هزینه‌ها و جیب‌ها می‌زند! آن هم هزینه‌هایی که سال به سال بیشتر می‌شود، گویا قرار است بهای افزایش تورم بازهم از جیب مردم پرداخت شود.

دانشجوی دیگر دانشگاه آزاد هم گفت: با توجه به وضع تورم، افزایش شهریه دانشگاه آزاد موجب فشار مضاعف شده و بسیاری از دانشجویان که متاهل هستند با افزایش شهریه دانشگاه در تأمین مخارج زندگی دچار مشکل می‌شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول