اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

دستاوردهای دولت در حوزه زنان چه بود؟

معاون زنان رئیس جمهور، از بیمه زنان نابارور ، بیمه اجتماعی و بیمه زنان باردار نام برد.

دستاوردهای دولت در حوزه زنان چه بود؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، زینت ابراهیم در دومین کنگره ملی زنان تاثیرگذار، ضمن تبریک نیلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، خطاب به زنان حاضر در این کنگره اظهار کرد: اجازه ندهید انقلاب اسلامی تحت تاثیر قرار گیرد، چراکه زنان موثر تر از اقایان در حفظ انقلاب و ارزشها هستند و زمانی که زنان ایستادگی کنند همه چیز خوب پیش می‌رود.

وی ادامه داد: اگر زنان منفعل باشند، همه چیز خراب می‌شود. امام خمینی (ره) این انقلاب را بنیاد گذاشتند و خدا خواست که ۱۰ سال بودند و راه را هموار کردند تا پس از ایشان رهبر ایران این راه را ادامه دهند.

همسر شیخ زکزاکی با اشاره به اینکه بزرگ ترین درسی که فاطمه زهرا (س) به ما دادند مقاومت در برابر ظلم است،  افزود: فاطمه زهرا در این جهان کوتاه زندگی کردند اما علیرغم سن کمی که داشتند در برابر سختی های جهان ایستادگی کردند و این ایستادگی را به ما آموختند. ایشان دلیل آفرینش هستند. روایت داریم که ایشان آمدند تا به ما درس ایستادگی در مقابل ظلم را بدهند.

ابراهیم افزود: خرسندم که در بین جامعه و بانوانی هستم که یاد گرفتند در برابر ظلم ایستادگی کنند. مطمئنم همه شما بانوان حاضر در اینجا این روحیه ظلم ستیزی را دارید تا مقاومت کنید. همینطور که امام خیمنی گفتند زنان ایرانی می‌توانند حتی از مردان بیشتر تاثیر گذار در جامعه باشند.
در این کنگره از زینت ابراهیم، همسر شیخ زکزاکی تقدیر به عمل آمد.

در ادامه انسیه خزعلی روز چهارشنبه در کنگره زنان تاثیر گذار، میلاد حضرت زهرا را تبریک گفت و اظهار داشت: امیدواریم حرکتی که شروع شده در شناسایی زنان تاثیر گذار و در پشتیبانی و هم افزایی آنان و تعامل بیشتر آنان خود را نشان دهد .

وی افزود: دو سال پیش در بخش توانمندسازی و آسیب زدایی دو موضوع را در پیش گرفتیم و هر دو حرکت به ثمر رسیده است .

خزعلی از پیشگیری از طلاق و ایجاد کسب و کار پایدار به عنوان دو موضوعی که معاونت زنان در پیش گرفته است یاد کرد و اظهار داشت: این دو موضوعاتی بود که در این دوره پیگیری شد و در موضوع کسب و کار پایدار توانستیم بیش از هشت هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش قرار دهیم.

وی همچنین از بیمه زنان نابارور ، بیمه اجتماعی و بیمه زنان باردار تا پایان شیردهی از دستاوردهای این دوره یاد کرد.

وی، دولت سیزدهم را دولت صادق الوعد توصیف کرد و افزود: این دولت توانست وعده ها را با هم افزایی شما و دانش و تجربه شما به انجام رساند.

وی با اشاره به در نظر گرفتن  یک درصد از اعتبار دستگاهها برای زنان و خانواده، ادامه‌داد: در این دولت یک درصدی که با وجود ادغام از نظر اعتبار سه برابر می‌تواند باشد را اجرایی کردیم.

وی افزود: موضوع زنان تاثیر گذار را هم در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم که با شناسایی آنها بتوانیم از توانشان استفاده کنیم و فعالیت و اثر گذاری آنها را توسعه دهیم.

در ادامه برنامه علیرضا فخاری استاندار تهران در خصوص دومین کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار، گفت: امروز حضور در این برنامه بهانه‌ای است برای اینکه یادی کنیم از بی‌بی دوعالم حضرت فاطمه (س)، امروز ما شاهد شکوفایی زنان مسلمان که این مستلزم فرمایشات امام خمینی‌ (ره) در زمینه حضور زنان در جامعه است.

وی در ادامه افزود: قدرت زنان ما برای ابراز وجود و تکامل اهداف اسلامی بر کسی پوشیده نیست. اگر ما با مشکلی در سطوح کشور مواجه شویم، پیشگامان حل این مشکلات زنان هستند.

فخاری در خصوص جایگاه زنان در کشور گفت: امروز  ما شاهد خلق آثار جدیدی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... در کشور هستیم که زنان در این زمینه تلاش وافری دارند. تأثیر هویت‌بخشی به جایگاه زنان  در استقلال کشور بر کسی پوشیده نیست.

وی در آخر در خصوص تأثیر زنان در علم و پرورش بیان کرد: حضور مؤثر جمعیتی ۵۵۷ نفره از پیشگامان علم و دانش و ثبت آن در مؤسسه IST دنیا نشان‌دهنده این است که زنان می‌توانند چه تأثیری در پرورش علم داشته باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول