اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

آمادگی 23 هزار پایگاه بسیج جامعه زنان برای اهدای خون

جمعی از بانوان بسیجی در سراسر کشور طی فراخوان انجام شده به مراکز اهدای خون مراجعه کردند و برای امر خداپسندانه اهدای خون در پویش مهر فاطمی قدم پیش گذاشتند.

آمادگی 23 هزار پایگاه بسیج جامعه زنان برای اهدای خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، مینا بیابانی، رئیس بسیج جامعه بانوان کشور صبح امروز به همراه معاونان و جمعی از بسیجیان جامعه زنان با حضور در انتقال خون استان تهران به پویش مهر فاطمی پیوست. 
 
وی در این خصوص،گفت: پویش مهر فاطمی که در فاصله زمانی بین شهادت حضرت فاطمه(س) تا میلاد این بانوی مکرمه توسط سازمان انتقال خون و طی تفاهمی با بسیج جامعه زنان کشور برگزار شد، مورد حمایت و استقبال خواهران بسیجی قرار گرفت و امیدوارم بانوان بسیجی در این پویش نیز همچون همیشه حماسه آفرین و تاثیر گذار باشند و نور امید و نشاط را به دل خانواده ها بتابانند و هر یک جان سه بیمار را نجات دهند. 
 
 بیابانی افزود: امروز ۲۳ هزار پایگاه مقاومت خواهران در سراسر کشور در پویش مهر فاطمی شرکت می‌کنند. 
 
وی با تاکید بر جو همدلی در زمان پاندمی کرونا گفت: آن روزها به خاطر احساس اضطراری که وجود داشت استقبال شایان توجهی توسط بانوان شد و از آن به بعد بسیج جامعه زنان در پویش‌های اهدای خون متعددی شرکت کرد و امروز مشارکت جامعه بسیجی در امر اهدای خون نهادینه شده است و مابقی اقشار و حتی برادران با اعلام پویش‌ها برای اهدای خون حضور پیدا می‌کنند. 
 
رئیس بسیج جامعه بانوان کشور افزود: گرچه استقبال بانوان بسیجی از اهدای خون بیشتر شده اما هنوز تا رسیدن به حد مطلوب اهدای خون بانوان در کشور فاصله داریم و شاید سبک زندگی وضعیت فیزیولوژی و تغذیه بانوان و بعضی باورهای نادرست سبب شده است که تعداد بانوانی کمتری برای اهدای خون پیش قدم شوند. 
 
بیابانی با اشاره به مشاهدات میدانی و گزارشهای رسیده از استانها در مورد مشارکت بانوان بسیجی گفت: لازم است کار تبلیغی بیشتری برای آگاه سازی مردم نسبت به اهدای خون و اهمیت معنوی و ثمرات سلامت محور آن صورت گیرد و با فرهنگسازی مناسب، ترس بانوان نسبت به اهدای خون برطرف شود. 
 
وی از اشتیاق بانوان بسیجی نسبت به اهدای خون خبر داد و گفت: تبلیغات و آموزشهای فراگیرتری در باب سلامتی بانوان و احراز شرایط اهدای خون برای ایشان باید انجام گیرد و پایش سلامت و تغذیه آنان و نحوه کسب شرایط تغذیه مناسب برای رسیدن بانوان به سطح سلامتی مناسب باید مد نظر قرار گیرد. 
 
وی تاکید کرد: اهدای خون ضمن نجات بخشی برای دریافت کننده، بهره و رضایت معنوی قابل توجهی برای اهداکننده دارد که می‌تواند انگیزه مهمی برای اهدای خون باشد و باید شرایطی فراهم شود تا بانوان و مادران که تأثیر گذار ترین قشر در ابعاد اجتماعی اقتصادی و فرهنگی هستند بتوانند در امر اهدای خون نیز موثر بوده مشارکت کنند.

پایان پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول