اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استعفای اجباری رئیس هاروارد؛ اسرائیل: درس بگیرید!

اولین رئیس سیاه پوست دانشگاه هاروارد آمریکا، روز سه شنبه تحت فشار حامیان اسرائیل مجبور به استعفا شد.

استعفای اجباری رئیس هاروارد؛ اسرائیل: درس بگیرید!

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ در شرایطی که حمایت افکار عمومی در کشورهای مختلف جهان از مردم غزه ادامه دارد، «کلودین گی» رئیس دانشگاه هاروارد تحت فشار حامیان اسرائیل از مقام خود استعفا داد.

در ماه‌های اخیر و به دنبال جنگ علیه غزه، روسای دانشگاه‌های آمریکا برای مقابله با احساسات ضد اسرائیلی دانشجویان تحت فشارهای زیادی قرار گرفته‌اند.

 

 

استعفای اجباری کلودین گی از ریاست دانشگاه هاروارد در حالی انجام شده که او ۶ ماه قبل به این مقام انتخاب شده بود.

او ۱۴ آذر ماه به همراه «ماری الیزابت ماگیل» رئیس دانشگاه پنسیلوانیا و  «سالی کورنبلوث» رئیس دانشگاه «موسسه فناوری ماساچوست» (ام‌آی‌تی) در جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شده بود و به سوالات قانونگذاران درباره تظاهرات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌ها پاسخ داد.


«کلودین گی» رئیس دانشگاه هاروارد

 

در این نشست، برخی از قانونگذاران کنگره مدعی شدند که جان «دانشجویان یهودی» در نتیجه اعتراضات به خطر افتاده و روسای دانشگاه‌ها باید با یهودستیزی مقابله کنند. تنها ۶ روز بعد از این نشست، ماگیل از ریاست دانشگاه پنسیلوانیا استعفا داد.


الیزابت ماگیل» رئیس دانشگاه پنسیلوانیا

 

رئیس دانشگاه هاروارد پس از این نشست از اظهاراتش عذرخواهی کرد اما حامیان اسرائیل او را به نادیده گرفتن یهودستیزی و همچنین «سرقت علمی» در پایان نامه دکتری متهم کردند و فشارها برای استعفایش را تشدید کردند.

وزیر خارجه اسرائیل «ییسرائیل کاتس» درباره استعفای رئیس دانشگاه هاروارد، در «ایکس» (توئیتر سابق) مدعی شد که «یهودستیزی، تاوان دارد». او ابراز امیدواری کرد که «دانشگاه محترم هاروارد از این موضوع درس بگیرد».

پایان پیام/3101

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول