اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

ساز گروه‌های موسیقی ۲۰ کشور جهان برای آزادی غزه کوک می‌شود

در نیمه شعبان و در جشنواره هنر آزادی بخش نخستین جشنواره جهانی هنرآزادی بخش (vla) از یکم تا ششم اسفند ۱۴۰۲ _ فوریه ۲۰۲۴ _در تهران ‌برگزار خواهد شد.

ساز گروه‌های موسیقی ۲۰ کشور جهان برای آزادی غزه کوک می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، اولین دوره جشنواره هنر آزادی بخش در بخش سرودهای انقلابی و ضد امپریالیستی با محوریت هنرمندانی از گروه‌های مقاومت برگزار خواهد شد. 

به گفته کیوان امجدیان دبیر جشنواره، با توجه به در جریان بودن واقعه تاریخ ساز جنگ غزه و ضرورت نزدیک ساختن اذهان مردم کشورهای مختلف دنیا به این حماسه بزرگ مردم فلسطین در مقابل صهیونیستهای جنایتکار، ایام ظهور حضرت ولیعصر(عج) فرصت مغتنمی برای برگزاری نخستین دوره این جشنواره است. 

وی یادآور شد: اگرچه برای برگزاری دور اول این جشنواره زمان بسیار کمی داریم اما با مساعدت و همیاری بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری، کلید این کار که شاید بتوان آنرا یک عملیات فرهنگی دانست زده شده است.

لازم به ذکر است گروه‌های سرود، کر و فولکولور کشورهایی با سابقه ایستادگی در خط مقدم مقابله مبارزه با سلطه غربی در این جشنواره حاضر و پس از اجرای برنامه، آثار توسط جمعی از داوران حرفه‌ای از کشورهای مختلف دنیا مورد داوری قرار خواهد گرفت‌. اختتامیه این جشنواره نیز پس از مشخص‌شدن نتایج داوری در آستانه نیمه شعبان و ظهور حضرت منجی (عج) برگزار خواهد شد.

در این جشنواره گروه‌های موسیقی کشورهایی مثل آفریقای جنوبی، الجزایر، اوگاندا، اندونزی، بلاروس، بوسنی هرزگوین، بولیوی، بنگلادش، پاکستان، تونس، سوریه، شیلی، چین، فلسطین، کوبا، روسیه، لبنان، لیبی، عراق، نیجر، نیجریه، مالی، نیکاراگوئه، ونزئلا، ویتنام، یمن ضمن رقابت با یکدیگر با هدف انتقال مفاهیمی چون مقاومت، آزادی و انسانیت برای رهایی غزه از چنگال صهیونیست‌های جنایتکار به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول