اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشتادوهشتمین روز جنگ؛ مقاومت کنترل چند محور غزه را به دست گرفت

با وجود تشدید بمباران هوایی نوار غزه و حملات توپخانه‌ای متعدد برای هشتادوهشتمین روز جنگ غزه، مقاومت فلسطین موفق شدند کنترل چند محور غزه را به دست گیرند.

هشتادوهشتمین روز جنگ؛ مقاومت کنترل چند محور غزه را به دست گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هشتاد و هشتمین روز جنگ غزه با حملات هوایی مجدد جنگنده‌های اسرائیلی به مناطق مختلف نوار غزه آغاز شد و با حملات پهپادی و توپخانه‌ای ادامه یافت.

رسانه‌های فلسطینی، صبح امروز (سه‌شنبه ۲ ژانویه)، از شهادت و زخمی شدن شمار دیگری از شهروندان فلسطینی اعم از کودک و زن در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه خبر دادند. شمال اردوگاه المغازی در وسط نوار غزه تحت حملات شدید و متمرکز توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی بود و قایق‌های نظامی اسرائیلی نیز استان «الوسطی» در نوار غزه را هدف قرار داد. جنگنده‌های اسرائیلی نیز مرکز و شرق شهر خانیونس را هدف قرار دادند و توپخانه‌های اسرائیلی محله‌های شمالی در شهر جنوبی نوار غزه را هدف قرار دادند که موجب شهادت و مجروح شدن شمار زیادی از کودکان و زنان آواره فلسطینی شد. 

شب گذشته نیز تنها در حمله به یک منزل در دیرالبلح در مرکز نوار غزه، ۱۵ فلسطینی شهید و چندین نفر دیگر مجروح شدند. 

در مقابل، نیروهای مقاومت فلسطین نیز در چندین محور از جمله منطقه التوام در شمال نوار غزه، مناطق شرقی و مرکزی خانیونس، محله‌های الدرج و التفاح در شرق شهر غزه با اشغالگران درگیر شدند. 

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی «سرایا القدس» امروز اعلام کرد که نظامیان اسرائیل را در چندین محور در هنگام پیشروی در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه، هدف قرار داده است و در منطقه  المحطه در خان‌یونس نیز اشغالگران را با خمپاره‌های خود نشانه گرفته است. 

شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادسازی فلسطین کتائب المقاومه الوطنیه - قوات الشهید عمر القاسم، نیز موفق شد یک نظامی اسرائیلی را در اطراف بازار الشیخ رضوان در شهر غزه شکار کند و به صورت مستقیم وی را هدف قرار دهد. 

شاخه نظامی حماس «کتائب القسام» نیز اعلام کرد که طی ۴۸ ساعت اخیر، ۲۶ جنگ‌افزار اسرائیلی را در دو محله الدرج و التفاح در شهر غزه منهدم کرده است و تنها در یک کمین انفجاری برای اشغالگران در مقر نظامی «الخلیل» در شرق محله التفاح، موجب هلاکت ۱۵ نظامی اسرائیلی شده است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول