اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

گردان نانوایان کرمان و عطر نان تازه در گذرگاه معرفت و مقاومت

دختر چریک پیر گفت: گردان ۱۰۰ نفره چریک پیر از ۳ صبح تا ۳ عصر مشغول به فعالیت است و روزانه ۲ هزار نان برای زائران و میهمانان سردار دلها آماده می‌کند.

گردان نانوایان کرمان و عطر نان تازه در گذرگاه معرفت و مقاومت

خبرگزاری فارس/کرمان: کرمان این روزها تماشایی و سرتاسر خدمت است، موکب‌های متفاوت از استان‌های مختلفی در این شهر حضور دارند و در کنار کرمانی‌ها صحنه‌های کم‌نظیری خلق کرده‌اند.

دیدن برخی از آنها یادآور قصه‌های تلخ‌وشیرین و نمایشی از ایثار و از خودگذشتگی اشخاصی است که نامشان با نیکی گره خورده است.

گردان نانوایان چریک پیر یکی از همان‌هاست، نامی که حاج قاسم روی این بانوان خانوکی و مخلص گذاشت که در دوران دفاع مقدس، پنجه‌هایشان را با آرد و خمیر عادت داده و در کنار تنورهای داغ، برای رزمندگان نان می‌پختند.

این گردان هنوز هم در صحنه‌های مختلف پیشتاز است، از راهپیمایی اربعین گرفته تا مراسم‌های بزرگ و میلادهای پر خیر و برکت!

گردان نانوا

این روزها اما بوی نان تازه در گذرگاه معرفت‌ و مقاومت هم پیچیده، جایی که بازماندگان چریک پیر، پرچم آن بانوی فداکار را بالا نگه داشته و به زائران سردار دلها خدمت می‌کنند.

دختر چریک پیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: هر روز ۲ هزار نان تازه می‌پزیم و در اختیار مهمانان عزیز سردار دلها قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه گردان ۱۰۰ نفره چریک پیر از ۳ صبح تا ۳ عصر مشغول به فعالیت است، ادامه داد: در کنار نان تازه، روغن جوشی(نان سنتی کرمان) هم می‌پزیم.

به گزارش فارس: سال گذشته و در دهه مقاومت، حاج قاسم از استان‌های مختلف، ۱۴۰ هزار مهمان داشت که پیش‌بینی می‌شود، امسال ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول