اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

احداث همراه سراهای جدید در نزدیکی برخی بیمارستان های پایتخت

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه ۶ شهرداری تهران گفت: در یک سال گذشته 3 زیرساخت جدید همراه سرا برای بیمارستان‌ها ایجاد شده است و تلاش کرده‌ایم تا پدیده چادر خوابی بیماران در اطراف بیمارستان‌های منطقه را حذف کنیم.

احداث همراه سراهای جدید در نزدیکی برخی بیمارستان های پایتخت

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مهدی بصیری، معاون فرهنگی اجتماعی منطقه ۶ شهرداری تهران امروز ۱۲ دی ماه در نشست خبری با خبرنگاران  به یکی از مسائل مهم این منطقه پرداخت و اظهار کرد: وجود بیمارستان‌های بسیار در منطقه ۶ که پذیرای بیماران و همراهان آن‌ها که با طور متوسط ۲ تا ۳ نفر هستند، موجب شده تا این منطقه از سال‌های گذشته با چالش هایی روبرو باشد.

وی افزود: در یک سال گذشته ۲ زیرساخت جدید همراه سرا برای بیمارستان‌ها ایجاد شده است. همراه سرای پناه و خردمند دو همراه سرایی است که با ظرفیت صندوق بازنشستگی کشور برای بیماران و همراهان آن‌ها آماده شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه ۶ شهرداری تهران ادامه داد: این‌ها با استفاده از ظرفیت خیرین احداث شده و زمین آن را شهرداری در اختیار آن‌ها قرار داده است؛ همراهان بیمار نیز برای استفاده باید از مددکاری بیماستان‌ها معرفی نامه‌ای را به مراکز ببرند تا به طور رایگان پذیرش شوند. این مراکز در محدوده بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، شریعتی، قلب رجایی و محب کوثر در یوسف آباد قرار دارند.

وی اضافه کرد: ما گشت‌های مددکاری داریم و افرادی که نیازمند باشند را به این همراه سرا‌ها برای پذیرش هدایت می‌کنیم.

بصیری تأکید کرد: با وجود چنین همراه سرایی برای بیماران تلاش کرده‌ایم تا پدیده چادر خوابی بیماران را در اطراف بیمارستان‌ها حذف کنیم.

وی به ظرفیت همراه سرا‌ها برای همراهان بیماران اشاره کرد و گفت: ظرفیت همراه سرای خردمند ۱۱۳ نفر و ظرفیت پناه ۸۰ نفر است که ظرفیت‌های صندوق بازنشستگی کشوری نیز به میدان آمده است.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه ۶ شهرداری تهران تصریح کرد: ما نیازمند ظرفیت بیشتری برای همراه سرا ها هستیم به طوری که به ازای هر بیمارستان باید یک همراه سرا  با ظرفیت ۱۰۰ نفر  احداث شود که می‌طلبد تا بیمارستان‌ها ورود جدی به ساخت این همراه سرا‌ها داشته باشند.

وی به پرتردد بودن منطقه ۶ تهران اشاره کرد و گفت: منطقه ۶ منطقه‌ای بسیار پرتردد و جمعیتی است و ما تقریباً ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار جمعیت شناور در این منطقه داریم و این مسئولیت ما را بسیار زیاد می‌کند. به طوری که در نظافت خیابان‌ها و معابر این منطقه باید تلاش بیشتری کرد.

ارائه خدمات رفاهی در پاتوق سالمندی

بصیری به یکی دیگر از شاخص های منطقه ۶ اشاره و خاطرنشان کرد: جمعیت سالمندی یکی دیگر از موضوعات مهم است که می‌طلبد تا سیاست‌های جمعیتی در راستای توجه به سالمندان تدوین شود. برهمین اساس ما یک پاتوق سالمندی در بوستان نظامی گنجوی ایجاد کردیم و در آن خدمات رفاهی، درمانی و مشاوره‌ای ارائه می‌دهیم.

وی ادامه داد: مقیاس پاتوق سالمندی نیازمند توسعه است و دردصدد بودیم تا یک مهد سالمندی را ایجاد کنیم اما هنوز به این جمع‌بندی نرسیده‌ایم. پاتوق سالمندی به فرهنگ‌سازی، تکریم سالمندان، نشاط سالمندی، ورزش، ایجاد بازی‌ها برای بهبود فرآیند‌های ذهنی سالمندان، کارآفرینی و اشتغال زایی سالمندان می‌پردازد.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه ۶ شهرداری تهران به برخی از اقدامات شهرداری این منطقه برای زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: اولین قدمی که ما توانسته ایم انجام دهیم ایجاد شهردخت خلاقیت نوآوری در منطقه ایرانشهر است، در این بخش خدماتی به دختران ارائه می‌دهیم اما محدودیتی نداریم و خانواده‌ها نیز می‌توانند به این مجموعه سر بزنند، در این مرکز ما اتاق‌هایی با محوریت هوش مصنوعی و رباتیک داریم و دوره‌هایی برای تکنوفال برگزار می‌کنیم.

ساماندهی پارکی با مشکلات فراوان

وی ادامه داد: پارک هنرمندان(ایرانشهر) یکی از پارک‌های دارای آسیب اجتماعی ما است که معضلاتی مانند سگ گردانی، فروش مواد مخدر و برخی آسیب‌های دیگر در آن دیده می‌شود. ما در این پارک تلاش کردیم تا روشنایی آن را تکمیل  و پاتوق‌های فرهنگی را ایجاد کنیم که بتوانیم با بهره‌گیری از گروه‌های جهادی برنامه‌هایی برای مردم در این پارک برگزار کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه ۶ شهرداری تهران به برخی دیگر از اقدامات این شهرداری برای زنان اشاره کرد و گفت: ما تلاش کردیم تا دو مجموعه کوثر در حوزه پوشاک و مد ایرانی را در منطقه ۶ احداث کنیم که مأموریت آن توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات، افتتاح بازارچه خود اشتغالی است که به منظور فروش اقلام تولیدی زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است.

بصیری تأکید کرد: افتتاح مرکز جامع پشتیبان و حمایت از خانواده را داریم که آماده بهره‌برداری است.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه ۶ شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ما جشن مادران زندانی را داشتیم که هدف تکریم مادران بود، همچنین در جشن گلریزان ۳ میلیارد تومان برای زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد و همانجا زندانیانی آزاد شدند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول