اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رئیس بنیاد شهید: خاصیت خون شهیدان جداسازی حق از باطل است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران گفت: مردم مشهد در خصوص دفاع از حرم و در زمان اغتشاشات سال گذشته افتخارآفرینی کردند و شهید دادند و خاصیت خون شهیدان جداسازی حق از باطل است.

رئیس بنیاد شهید: خاصیت خون شهیدان جداسازی حق از باطل است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم نخستین رویداد اعطای نشان مشهدالرضا، که عصر امروز در سالن همایش های شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: مردم مشهد در خصوص دفاع از حرم و در زمان اغتشاشات سال گذشته افتخارآفرینی کردند و شهید دادند و خاصیت خون شهیدان جداسازی حق از باطل است. فرماندهان و سربازان ما در زمان جنگ تحمیلی بین ایران و عراق جوان بودند و با دست خالی و بدون هیچ سلاحی دشمن را به عقب راندند.

وی در ادامه افزود: ملت ایران با ائمه و اهل بیت(ع) به ٢ دلیل آزادی خواهی و عدالت خواهی ملت آشنا شدند و امام رضا(ع) نیز آن شخصیتی بود که فرهنگ اهل بیت(ع) را به فرهنگ ایرانی رساند و سرزمین محوری مشهد نیز با حضور ایشان شکل گرفت. مشهد فرصتی بود برای اینکه جامعه سازی پیرامون فرهنگ اهل بیت اتفاق بیفتد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: تمام مشهدی ها با همدیگر یک وجه اشتراکی دارند و آن نیز عشق به حضرت رضا(ع) است. افرادی که از گذشته به این شهر می آمدند قصدشان همجواری با امام رضا(ع) بوده و کسانی که امروز هم به مشهد می آیند با همین نگاه است و در سایه چنین مکتبی شخصیت های بزرگی رشد کردند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران افزود: در مشهد بزرگان زیادی نقش آفرینی کردند و شخصیت ممتاز رهبر انقلاب اسلامی که رکن رکین کشور و پشتیبان مستضعفین است در این شهر رشد کرده است. مشهدمقدس دارای شخصیت هایی است که به بهانه روز مشهد آنها را باید معرفی کرد تا آیندگان آنها را بشناسند.

وی با اشاره به اینکه شجاعت و حق خواهی مردم مشهد چیزی است که می شود بر روی آن تمرکز کرد، گفت: شجاعت و حق خواهی مردم مشهد ٢ خصلتی است که هیچ وقت اجازه نداده است مردم بی طرف بمانند و هر زمانی که دشمن از خارج حمله کرده است ایستاده اند و فداکاری می کنند و اگر امروز ما ایران اسلامی داریم به مدد همین مبارزات است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول