اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

بهترین دستگاه حضور و غیاب چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از اقدامات ضروری و لازم برای افزایش امنیت سازمان ها و شرکت های مختلف، و همچنین به منظور نظارت و مدیریت رفت و آمد پرسنل و همچنین محاسبه حقوق و دستمزد آن ها به صورت دقیق و صحیح، استفاده از دستگاه حضور و غیاب است.

بهترین دستگاه حضور و غیاب چه ویژگی هایی دارد؟

در این مقاله نیز به بررسی کامل ویژگی هایی که باید زمان خرید دستگاه حضور و غیاب مد نظر داشته باشید، پرداخته شد.

یکی از کاربردی ترین و اصلی ترین تجهیزاتی که در شرکت ها و سازمان های مختلف برای کنترل و مدیریت رفت و آمد پرسنل از آن استفاده می کنند، دستگاه حضور و غیاب است. خوشبختانه امروزه انواع دستگاه های حضور و غیاب با مشخصات و ویژگی های مختلف تولید و عرضه می شوند. به همین دلیل ممکن است انتخاب برای خریداران و مشتریان سخت و زمان بر باشد. به همین دلیل در ادامه این مقاله به بررسی کامل تر ویژگی های مهم بهترین دستگاه حضور و غیاب می پردازیم تا با آگاهی بیشتری اقدام به خرید کنید.

معیارهای مهم برای خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب

با رشد و پیشرفت تکنولوژی در صنایع مختلف نیز شاهد رشد و تولید انواع دستگاه های پیشرفته و مجهز به فناوری های جدید و به روز هستیم. به همین دلیل خریداران نیز بر اساس نیاز و بودجه مورد نظرشان می توانند بهترین دستگاه را خریداری کنند. معیارها و ویژگی های مهمی که زمان خرید دستگاه حضور و غیاب باید مد نظر داشته باشید به شرح زیر است:

توجه به قیمت دستگاه حضور و غیاب

در صورتی که یک کسب و کار نوپا هستید و بودجه محدودی دارید، ممکن است یکی از مهم ترین معیارهای شما قیمت دستگاه حضور و غیاب باشد. در صورتی که بودجه محدودی دارید و به دنبال یک دستگاه با کیفیت و با کارایی قابل قبول و مطلوب هستید، خرید دستگاه حضور و غیاب کارتی بهترین انتخاب است. این دستگاه قیمت مقرون به صرفه و کارایی مناسب برای شرکت های کوچک و با تعداد پرسنل کم را دارد. 

بررسی عملکرد دستگاه حضور و غیاب

برای بررسی کردن عملکرد دستگاه حضور و غیاب لازم که معیارهای مختلفی از جمله سرعت تشخیص بالا، خطای کم، عدم امکان تقلب، حافظه دستگاه و میزان امنیت آن را آنالیز کنید. برای مثال دستگاه های حضور و غیاب کارتی برای برخی از سازمان ها باعث ایجاد محدودیت شده و در صورتی که کارت همراهتان نباشد، اجازه ورود و خروج نخواهید داشت. بنابراین توصیه می شود از دستگاه های حضور و غیاب چند عملکردی استفاده کنید. بدین صورت که بتوانید در صورت لزوم از قابلیت اثر انگشت یا قابلیت تشخیص چهره و استفاده کنید. علاوه بر این، یک دستگاه حضور و غیاب با کیفیت و خوب به یک کارت حافظه قوی مجهز شده و امکان ثبت و تعریف پرسنل با تعداد زیاد و ترددهای زیاد برای آن فراهم شده است. 

انتخاب روش احراز هویت

همان طور که در پاراگراف های بالاتر نیز ذکر شد، امروزه انواع دستگاه های حضور و غیاب در بازار وجود دارد. بنابراین بر اساس بودجه مورد نظر و همچنین میزان احراز هویتی که مد نظر دارید، می توانید دستگاه حضور و غیاب مورد نظرتان را خریداری کنید. هر کدام از دستگاه ها دارای روش های مختلفی برای احراز هویت هستند که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

دستگاه حضور و غیاب کارتی یا رمزی

نحوه عملکرد این دستگاه بدین صورت است که برای هر پرسنل یک کارت یا یک رمز عبور تعریف شده و سپس هر فرد با وارد کردن رمز عبور و شناسه می تواند به محل کار خود وارد شده یا از آن خارج شود و زمان ورود و خروج خود را ثبت کند. 

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

عملکرد دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی بدین صورت است که ابتدا اثر انگشت هر پرسنل در دستگاه حافظه آن ثبت شده و سپس زمانی که هر پرسنل بخواهد به محل کار خود وارد شده یا زمان خروج خود را ثبت کند، اثر انگشت او با اثر انگشت ثبت شده مطابقت داده می شود. در صورت مطابقت داشتن و همچنین صحیح بودن اثر انگشت زمان ورود و خروج آن در دستگاه ثبت می شود. 

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره 

یکی دیگر از بهترین دستگاه های حضور و غیاب که عملکرد دقیق و سریعی داشته و استفاده از آن باعث افزایش امنیت سازمان ها می شود، دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره است. برای احراز هویت نیز کافی است فرد مقابل دستگاه قرار بگیرد تا چهره او با الگوی ثبت شده در دستگاه مطابقت داده شود. 

بررسی نحوه ارتباط و انتقال داده ها

به طور کلی از دستگاه های حضور و غیاب برای ثبت زمان ورود و خروج پرسنل و همچنین امکان محاسبه کردن حقوق و دستمزد آن ها، یا ثبت تشویقی و ... استفاده می شود. بنابراین لازم است که با استفاده از روش های مختلفی داده های ثبت شده در دستگاه، با روش های مختلفی انتقال داده شود. از جمله روش های رایج برای انتقال داده ها می توان روش های زیر را نام برد:

از طریق WIFI
فلش USB
به صورت آنلاین
از طریق شبکه LAN

بررسی امکان دسترسی به سامانه حضور و غیاب

در صورتی که کارکنان یا پرسنلی دارید که به صورت دورکار با شما همکاری دارند، یا در ماموریت هستند، لازم است که در زمان های مختلف به سامانه حضور و غیاب دسترسی داشته باشید. بنابراین در صورتی که به چنین قابلیتی نیاز دارید، بررسی کنید که دستگاه این قابلیت را داشته باشد.

خرید از برندهای معتبر و با کیفیت

یکی از مهم ترین فاکتورهای دیگری که زمان خرید دستگاه حضور و غیاب باید مد نظر داشته باشید، خرید از برندها و شرکت های معتبر و با کیفیت است. خوشبختانه امروزه برندها و شرکت های مطرحی در دنیا انواع دستگاه های با کیفیت و مجهز به فناوری های روز دنیا را تولید می کنند. از جمله بهترین برندها و شرکت های با کیفیت برای خرید دستگاه های حضور و غیاب می توان برندهای زیر را معرفی کرد:

شرکت اکسیس
شرکت سوپریما
شرکت ویردی
شرکت داهوا

بررسی سرعت پردازش دستگاه حضور و غیاب

دستگاه های حضور و غیاب بر اساس نوع فناوری موجود در دستگاه و همچنین پردازنده های تعبیه شده در آن، دارای انواع مختلف و سرعت پردازش متغیری دارند. برای مثال در صورتی که تعداد زیادی پرسنل دارید که باید ورود و خروج آن ها را ثبت کنید، سرعت پردازش دستگاه و کیفیت ان اهمیت زیادی دارد. بنابراین توجه کنید که دستگاه دارای پردازنده قوی و فناوری های جدید و منحصر به فرد باشد. 

جمع بندی

یکی از اقدامات ضروری و لازم برای افزایش امنیت سازمان ها و شرکت های مختلف، و همچنین به منظور نظارت و مدیریت رفت و آمد پرسنل و همچنین محاسبه حقوق و دستمزد آن ها به صورت دقیق و صحیح، استفاده از دستگاه حضور و غیاب است. در این مقاله نیز به بررسی کامل ویژگی هایی که باید زمان خرید دستگاه حضور و غیاب مد نظر داشته باشید، پرداخته شد. بنابراین با مطالعه این مقاله می توانید با مشخصات یک دستگاه حضور و غیاب با کیفیت آشنا شوید. علاوه بر این، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت  www.maxasecurity.com مراجعه کرده و همچنین با کارشناسان مجموعه مکسا از طریق تماس با شماره 78756000 (021) در تماس باشید. 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول