اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

سرانه فضاهای آموزشی تفتان بالاتر از میانگین سیستان و بلوچستان است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: سرانه فضاهای آموزشی شهرستان تفتان از میانگین سرانه فضاهای آموزشی استان بیشتر بوده و تلاش ما برای نزدیک شدن به میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور است.

سرانه فضاهای آموزشی تفتان بالاتر از میانگین سیستان و بلوچستان است

میثم لک زایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: هم اکنون 4 پروژه فعال آموزشی با 17 کلاس درس در بخش های مرکزی، نازیل، گوهرکوه شهرستان تفتان به صورت دولتی، مشارکتی و مردمی در حال اجرا است که با تکمیل آنها 3 هزار و 850 مترمربع به فضاهای آموزشی این شهرستان نیز افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این پروژه ها دو مدرسه شبانه روزی و یک معلم سرا وجود دارد، ادامه داد: پیشرفت این پروژه ها مطابق با برنامه زمانبندی است.

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون به میزان 163 میلیارد ریال برای این پروژه ها هزینه شده و 74 میلیارد ریال دیگر تا تکمیل پروژه ها مورد نیاز است.

لک زایی همچنین با اشاره به طرح محرومیت زدایی در استان نیز گفت: یک مدرسه 6 کلاسه با زیربنای 2 هزار و 200 مترمربع برای این شهرستان در نظر گرفته شده است.

این مسئول بیان کرد: از سال 1400 تا پایان شهریورماه سال جاری 23 پروژه با 79 کلاس درس با زیربنایی بالغ بر 4 هزار و 967 مترمربع و صرف هزینه بالغ بر 383 میلیارد ریال در شهرستان تفتان احداث شده و جهت بهره مندی دانش آموزان مستعد این منطقه تحویل آموزش و پرورش شده است.

لک زایی از اجرای  5 پروژه در طرح شهید پناهی - جایگزینی کلاس های درس استاندارد به جای مدارس کانکسی، در شهرستان تفتان نیز شش ماهه اول سال جاری خبر داد که به صورت همزمان در سفر مقام عالی وزارت آموزش و پرورش به استان در شهریورماه، افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان گفت: استاندارد سازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی کلاس های درس این شهرستان از دیگر اقدامات این اداره کل است. 

وی در خصوص تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی توزیع شده در شهرستان تفتان نیز بیان کرد: از ابتدای سال 98 تا کنون بیش از 3 هزار و 823 نفر دانش آموز تجهیزات آموزشی از قبیل کامپیوتر، ویدیو پروژکتور، میز و صندلی و ...  به ارزش 102 میلیارد و 898 میلیون ریال در مدارس شهرستان توزیع شده است.

لک زایی گفت: در طرح شهید عجمیان که هدف بهسازی و شاداب‌سازی مدارس در استان سیستان و بلوچستان با همکاری گروه‌ها و نهادها در تابستان امسال اجرا شده بود، مدارس مدنظر شهرستان نیز در طرح قرار گرفتند.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول