اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بخشش قاتل ۱۸ ساله به حرمت «حضرت زهرا(س)» در کرمان

معاون قضائی رئیس کل و معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان از بخشش قاتل ۱۸ ساله بعد از ۲ سال خبر داد.

بخشش قاتل ۱۸ ساله به حرمت «حضرت زهرا(س)» در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد امیر ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: در سال ۱۴۰۰ بر اثر درگیری خانوادگی پسر نوجوانی یکی از اعضای خانواده خود را به قتل رسانید که پس از طی مراحل و تشریفات قانونی حکم مراجع قضائی به جرم قتل عمد محکوم به قصاص نفس تایید و قاتل در انتظار اجرای حکم بود.

 معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان ادامه داد: با ورود موثر اعضای شورای حل اختلاف کانون اصلاح تربیت و پس از طی چندین جلسه سازش در مدت 2 سال نهایتا اولیاء دم از حق قانونی خودگذشتند و رضایت کامل و بی‌قید و شرط خود را با گذشت و ایثار خالصانه خود اعلام کرده و پرونده پس از ۲ سال به مصالحه ختم شد.

 این مقام قضائی ضمن اشاره به کلام نبی اکرم اسلام که فرمود :یکی از ویژگی‌های هفت‌گانه‌ای که جبرئیل آرزو کرد که از فرزندان آدم باشد آشتی میان دو نفر است، گفت : به فرموده پیامبر اکرم(ص) اصلاح و سازش میان مسلمانان برای انسان بالاترین صدقه و احسان به شمار می‌آید.

 وی افزود :اگر عموم مردم جامعه ارزش صلح‌وسازش و حیات دادن به یک انسان اصلاح شده و نادم را نزد خدا و رسولش بدانند و فرهنگ سازش، ایثار و گذشت در جامعه اشاعه پیدا کند، قطعا از بروز بسیاری از جرائم پیشگیری می‌شود.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول