اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سردرگمی والدین برای صدور شناسنامه نوزادان تازه رسیده

تاخیر در صدور شناسنامه نوزادان تازه متولد شده در استان فارس و شهر شیراز مشکلاتی را برای برخی والدین ایجاد کرده است، مشکلی که بر اساس گفته‌های روابط عمومی ثبت احوال فارس ناشی از کمبود شدید نیرو در استان پهناور فارس است.

سردرگمی والدین برای صدور شناسنامه نوزادان تازه رسیده

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، تعدادی از شهروندان با گلایه نسبت به اینکه شناسنامه فرزند تازه متولد شده‌شان در بازه زمانی ۱۵ الی ۲۰ روزه به دستشان می‌رسد به خبرگزاری فارس مراجعه کردند، مساله‌ای که به دلیل نداشتن کد ملی تا زمان صدور شناسنامه به ویژه برای نوزادانی که نیاز به بستری در بیمارستان دارند مشکل‌آفرین شده است.

این موضوع را از ثبت احوال استان فارس پیگیری کردیم‌.

خادمی با بیان اینکه کار به روال طبیعی خود در شعب صدور شناسنامه در سطح شیراز و فارس پیش می‌رود، به خبرنگار فارس گفت: استان پهناور فارس با ۳۷ شهرستان باید ۵۰۰ نفر نیرو داشته باشد در حالی که کل نیروهای ثبت احوال در استان ۲۳۰ نفر هستند.

وی افزود: شعب ما در شهرستان‌ها که باید ۱۵ تا ۲۰ نفر نیرو داشته باشند، با سه چهار نفر اداره می‌شوند و بعضا در دو سه شیفت کار می‌کنند، در شیراز نیز شعب ما گاها با ۲ نفر همه اقدامات را انجام می‌دهند و همین کمبود نیرو سرعت کار را کند می‌کند.

او با بیان اینکه بیشتر نیروهای ثبت احوال در حال بازنشسته شدن هستند و از طرفی اجازه استخدام نیروی جدید به ما داده می‌شود، افزود: به دنبال طرح کوچک کردن بدنه دولت از طریق واگذاری امور به بخش خصوصی، برخی کارها مثل صدور کارت ملی به دفاتر پیشخوان واگذار شده است اما در نهایت نظارت به عهده ثبت احوال است.

روابط عمومی ثبت احوال فارس درخصوص استخدام نیرو اضافه کرد: این موضوع در اختیار استان نیست و لذا در حال حاضر اجازه استخدام نداریم.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون بازه زمانی صدور شناسنامه نوزاد ۱۵ روز است، گفت: به دلیل کمبود نیرو گاهی این بازه تا ۲۰ روز طول می‌کشد.

خادمی در پاسخ به ضرورت صدور سریع‌تر شناسنامه برخی نوزادان گفت: اگر نوزادی نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشد و این موضوع را به کارکنان ثبت احوال اطلاع دهد با آنها همکاری شده و شناسنامه خارج از نوبت صار میشود.

اما آنچه ذکر آن لازم است اینکه این روند صدور شناسنامه  با این سرعت کم سیاست‌های تشویقی فرزندآوری را هم تحت الشعاع قرار می‌دهد و مشکل را دوچندان می‌کند، لذا به نظر می‌رسد برای حل این مشکل باید تدبیری جدی اندیشیده شود.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول