اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

موزه صنعتی نفت در تلمبه‌خانه دارخوین راه‌اندازی می‌شود+تصاویر

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شادگان گفت: تلمبه‌خانه نفت با سازه‌های ارزشمند آجری در مجاورت رودخانه کارون واقع شده است که می‌توان از آن به‌عنوان گنجینه نفت بهره‌برداری کرد.

موزه صنعتی نفت در تلمبه‌خانه دارخوین راه‌اندازی می‌شود+تصاویر

حسن ناصر رئیس اداره میراث، صنایع دستی و گردشگری شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: شهر دارخوین یک شهر دارای پیشینه قابل دفاع در حوزه نفت است.

 وی عنوان کرد: شهرستان شادگان به‌ویژه شهر دارخوین در مسیر کاروان‌های راهیان نور و مشایه اربعین واقع شده و دارای زمینه های گردشگری جذاب تاریخی فرهنگی در حوزه نفت و مقاومت است.

رئیس اداره میراث، صنایع دستی و گردشگری شادگان در ارتباط با تلمبه خانه قدیمی نفت گفت: این مجموعه ارزشمند با هدف تغییر و تعریف کاربری و با اهداف گسترده برای تقویت بخشی از هویت و تاریخ منطقه و جذب گردشگران و مسافران در دارخوین مرمت، بازسازی و راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: تلمبه‌خانه نفت با قدمتی ۹۳ ساله و معماری آجری منحصر به‌فرد در مرکز شهر دارخوین واقع شده است که سال‌ها متروکه، بدون استفاده و مهجور مانده بود.

ناصر خاطرنشان کرد: تلمبه‌خانه نفت با سازه‌های ارزشمند آجری در مجاورت رودخانه کارون واقع شده است که می‌توان از آن به‌عنوان گنجینه نفت بهره‌برداری کرد.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت مصوب شد در فاز نخست این پروژه ساخت دیوار و حصارکشی این مجموعه فاخر توسط شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب صورت بگیرد.

رئیس اداره میراث، صنایع دستی و گردشگری شادگان گفت: همچنین همزمان با این کار، طرح مطالعات با هدف تعیین جبهه‌های مرمت ‌و تعیین کاربری انجام می‌شود که به حول قوه الهی در آینده نزدیک شاهد رونق این مجموعه و شهر دارخوین با اجرای درست سند گردشگری خواهیم بود.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول