اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دادستان مازندران: هرگونه قانون‌شکنی مورد پیگرد پلیس و دستگاه قضائی قرار می‌گیرد

دادستان مرکز مازندران خطاب به روسای کلانتری‌ها، گفت: در مواجهه با قانون‌شکنان و متخلفان، با قاطعیت برخورد شود تا افراد هنجارگریز احساس امنیت و آسودگی خاطر نکنند و بدانند هر گونه اقدام و عمل خلاف قانون از سوی آنان، تحت پیگرد پلیس و دستگاه قضائی خواهد بود.

دادستان مازندران: هرگونه قانون‌شکنی مورد پیگرد پلیس و دستگاه قضائی قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، محمد کریمی دادستان مرکز استان به‌صورت سرزده و شبانه از مراجع انتظامی و کلانتری‌ها بازدید کرد.

محمد کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران در بازدید از کلانتری‌ها، گفت: هدف از این اقدام اعمال نظارت‌های هدفمند و قانونی است‌.

وی در بازدید از کلانتری‌های ساری از تلاش و زحمات ضابطان در ارائه خدمات شبانه‌روزی به مردم قدردانی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران در بازدید شبانه و از پیش تعیین نشده  از کلانتری‌های مرکز استان، اظهار کرد: هدف از این بازدیدها اعمال نظارت‌های هدفمند و قانونی است.

کریمی افزود: بررسی وضعیت پرونده‌های در دست اقدام تحقیقات قضائی، حفظ رعایت حقوق شهروندی و تسریع در اجرای دستورات قضائی، به‌منظور کاهش اطاله دادرسی از دیگر اهداف مهم این بازدید است .

*بازدید سرزده از کلانتری‌های سطح استان مازندران

وی با بیان اینکه مراجع انتظامی بازوی اجرایی دستگاه قضائی هستند، تاکید کرد: پرسنل خدوم فراجا نقش مهم و اساسی در تحقق نظم و اجرای  قوانین دارند.

دادستان مرکز مازندران با بیان اینکه ارتباط بی‌واسطه ماموران کلانتری‌ها با مردم از ویژگی‌های مهم آنها است، تصریح کرد: در این راستا آموزش مداوم و ارتقای آمادگی برای انجام ماموریت‌ها، تامین تجهیزات و امکانات لازم و حمایت همه‌جانبه مادی و معنوی از آنان باید پیوسته در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه در انجام تکالیف قانونی خود تعامل و همکاری با همه دستگاه‌ها به‌ویژه در حوزه ماموریت‌های مشترک با فراجا را همانند گذشته در صدر اهداف و برنامه‌های خود دارد، افزود: مجموعه همکاران ما در دادسرای مرکز استان در اجرای تاکیدات رئیس قوه قضائیه از اقدامات قاطع ضابطین در حفظ نظم و امنیت در جامعه و مقابله با هرگونه قانون شکنی، اخلال در نظم، امنیت و آسایش عمومی حمایت قضایی لازم را دارند.

رئیس دادسرای مرکز استان مازندران، برگزاری جلسات و نشست‌های مشترک و مستمر قضات دادسرا با مراجع انتظامی، بازدیدهای دوره‌ای از کلانتری‌ها به منظور هم‌افزایی در انجام وظایف قانونی را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: تشکیل کارگروه های مختلف از جمله  جرایم خاص و کنترل مجرمان حرفه‌ای از دستاوردهای این تعاملات است.

*مصداق بارزی از تعاملات

دادستان کریمی خطاب به روسای کلانتری‌ها، تاکید کرد: در مواجهه با قانون‌شکنان و متخلفان، با قاطعیت برخورد شود تا افراد هنجارگریز احساس امنیت و آسودگی خاطر نکنند و بدانند هرگونه اقدام و عمل خلاف قانون از سوی آنان، تحت نظارت و کنترل پلیس و دستگاه قضائی خواهد بود.

کریمی، هوشیاری و آمادگی پلیس در حفظ امنیت جامعه را از ضروریات محسوب می‌شود، اظهار کرد: نیروی انتظامی مقتدر به هر میزان هوشیارتر و کارآزموده‌تر باشد، مجرمان به همان اندازه احساس ناامنی خواهند کرد.

وی در پایان این بازدید تاکید کرد: دستگاه قضایی و انتظامی باید تلاش کنند با هم‌افزایی و تعامل بیشتر، در افزایش سطح رضایت‌مندی مردم و مراجعان بیش از پیش موفق‌تر عمل کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول