اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اجتماع فرشتگان در «شکوه مادری» + عکس و فیلم

فرشتگانی اعم از مادران و فرزندان پرجمعیت رشتی امروز در همایشی تحت عنوان «شکوه مادری» گرد هم آمدند و ضمن گپ و گفت از داشته‌ها و کم و کاستی‌های خانواده‌های خود، توسط متولیان جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، تکریم و تجلیل شدند.

اجتماع فرشتگان در «شکوه مادری» + عکس و فیلم

خبرگزاری فارس – حمیدرضا دنیادیده: خانواده‌های باشکوه؛ خانواده‌هایی با چند فرزند که شکوه و عظمت صمیمیت، عطوفت، برابری و تربیت پلکانی را در گذر زمان تجربه می‌کنند؛ خانواده‌هایی همچون خانواده‌های حاضر در سالن همایش‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان که امروز مملو از خانواده‌های بانشاط و گرم بود؛ خانواده‌هایی با فرزندان خوش و خرم که با بادکنک‌های رنگی و لباس‌های شاد و کودکانه، گرد هم آمده بودند. 

همایشی با عنوان شکوه مادری در رشت 

مادران رشتی با سن کمتر از ۴۰ سال و بالای چهار فرزند و بیشتر، امروز در همایشی تحت عنوان «شکوه مادری» گرد هم آمدند تا نشاط و پویای و همچنین تجلی خانواده مستحکم و اجتماعی را با تمام تراژدی‌های موجود، چندساعتی به رخ بکشند. 

 

متولیان قانون جوانی جمعیت مهمانان خانواده‌های پرجمعیت 

همایش مادران باشکوه رشتی امروز علاوه بر فرزندان رنگارنگ و خونگرم، همراه بود با مهمانانی که خود مسئول و مجری قانونی به نام جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بودند، مسئولانی از جنس استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مدیرکل ثبت‌احوال و همچنین مسئولان نهاد خانواده و بانوان و سایر؛ مسئولانی که شکوه فرزند آوری و خانواده، آن‌ها را اینبار در یک جشن و سرور پای یکدیگر کشاند تا تلخ و شیرین خانواده پر جمعیت را از نزدیک حس و درک کنند. 

همایش امروز مادران باشکوه رشتی جنسش با همایش‌های دیگر فرق داشت؛ پر از هیاهو بود و دغدغه، شلوغ بود و پر سروصدا؛ همایشی پر از مطالبه و حرف؛ گویا همایشی بود تا مسؤولان استانی که جمعیتِ آن به چاله افتاده، بیشتر با مسائل و مشکلات خانواده‌های دارای چند فرزند، آگاه شوند. 

 

مسؤولان گیلان بدون واسطه دغدغه خانواده‌های باشکوه را شنیدند 

امروز مسؤولان گیلانی متولی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، بیشتر دغدغه خانواده‌ها را شنیدند؛ از نبودن شیر خشک گرفته تا اطاله وام فرزند آوری و اعطای زمینی که با خانوارهای همسان خود، شریک‌اند؛ از هزینه‌های سرسام‌آور گذران زندگی تا تنگ‌دستی‌های مواجه شده با گرانی‌های روزمره که امانشان را بریده، از گرانی پوشک و فراهم نبودن فرهنگ‌عامه برای پذیرش خانواده‌های چند فرزندی. 

مسؤولان گیلانی دولت سیزدهم هم امروز متفاوت بودند، خودشان را به‌جای مردم گذاشتند، هم دوش و هم خویش خانواده‌های دغدغه مند شدند؛ کمبودهای آن‌ها را شنیدند و ضمن بیان تلاش‌های انجام‌گرفته، از کمبودها گفتند؛ وعده تلاش مضاعف برای حل آن‌ها دادند، تلاشی که آن‌ها را به رفاه و آسایش بیشتری برساند.

 


خانواده‌های پرجمعیت فرزندانی فعال تربیت می‌کنند 

اسدالله عباسی استاندار گیلان در همایش شکوه مادری خانواده‌های رشتی از فرمایشات رهبری معظم انقلاب اسلامی پیرامون مادران همسردار و فرزند دوست گفت، از مادرانی که هم همسرداری می‌کنند و هم باتربیت فرزندانی نیک و صالح، در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی هم نقش‌آفرینی کنند. 

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به عظمت وجود مادران در نهاد خانواده گفت که اگر فضای خانه امن و سالم باشد مطمئناً فرزند باتربیت درست به جامعه تحویل داده می‌شود و به کمال و حیات طیبه می‌رسد. 

به گفته عباسی، خانواده‌های گرم و صمیمی و موفق، خانواده‌هایی هستند که فرزندان بیشتری دارند و فرزندان در کنار یکدیگر رشد پیداکرده و باتربیت درست  وارد جامعه می‌شوند. 

البته استاندار گیلان از تجربه‌های خود در حمایت از خانواده و فرزند آوری هم گفت، نماینده عالی دولت در استان از کمک خود به همسرش در خانه‌داری و تربیت فرزندان گفت و به همسرانِ مادران چند فرزندی توصیه کرد تا همگام با مادران در خانه‌داری و تربیت فرزند، مشارکت کنند. 

 

تکلیف بزرگ دولت، صیانت از جمعیت 

محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این همایش ضمن تبریک روز مادر به مادران حاضر در این همایش، پذیرش فرزند آوری را در کنار همسرداری و خانه‌داری و بعضاً اشتغال، جهادی بزرگ و ارزشمند توصیف کرد. 
وی شادابی و نشاط موجود در خانواده‌های چند فرزندی را غیرقابل وصف دانست و وجود برکات و نعماتی چون پسر و دختر را در نهاد خانواده، عنایت الهی دانست. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از یک تکلیف سنگین دولت سیزدهم سخن، تکلیفی به نام صیانت از جمعیت، تکلیفی به نام جوان کردن و حمایت از نهاد خانواده که باید همه برای تحقق آن، تلاش کنند. 

 

 

همایشی پرامید برای ترسیم‌کنندگان آینده روشن 

امروز همایش شکوه مادری رشتی‌ها در کنار شور و شادی و شعف، همراه باشکوه امید همراه بود، امیدی برخاسته از اعتماد متقابل خانواده‌های جوان به مسؤولان که آینده روشنی را برای نسل‌های آینده ترسیم کنند. 

خانواده‌های باشکوه رشتی امروز از زندگی پرهیاهوی خود در شهر و روستا گذشتند تا اجتماعی را شکل دهند که آینده‌ساز شهر و استان و کشورشان هست و قرار است همه‌چیز آینده‌شان با فرزند آوری و فرزند پروری که دارند، ساخته‌وپرداخته شود. 

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول