اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  جامعه

موضوع «باغات» پایتخت در دستور کار شورا

صبح امروز اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت موضوع باغات در پایتخت، تاکید کردند که باید در این زمینه لایحه جدیدی ارائه شود.

موضوع «باغات» پایتخت در دستور کار شورا

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا؛ صبح امروز دویست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد. در این جلسه موضوع سازمان مهندسی کشور در خصوص حفظ باغات و آسیب نرساندن به آنها در دستور کار جلسه شورا قرار گرفت.

در این خصوص مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در رابطه با ضربه هایی که به باغات و فضای سبزهای شهر وارد شده است گفت: تلاش زیادی برای جلوگیری از آسیب‌ها و حفظ باغات انجام داده‌ایم و شهرداری یک لایحه ارائه داده که این لایحه همان کاری بود که ما در دوره های قبل انجام دادیم و لغو شده است؛ لذا لایحه ارائه شده امروز در دست اصلاح است و امیدواریم کمیسیون هرچه سریعتر طرح را آماده کند.

همچنین وی افزود: مردم انتظار دارند اصلاح باغات به گونه ای باشد که در درجه اول درختان و باغات حفظ شود و در کنار آن منافع و مصالح آنها نیز مورد توجه قرار بگیرد.

در این راستا حجت الاسلام آقامیری عضو شورای شهر تهران در خصوص تصویب لایحه جدید در زمینه حفظ باغات گفت: لایحه باغات حتماً باید به شورا بیاید و تصمیم گیری اساسی برای باغات صورت بگیرد. ما با این کار عملاً باغات را از بین می بریم؛ چراکه یک مورد از پرونده هایی که ما در شورا باغ اعلام کردیم، پروانه دریافت نکردند و با لجبازی درختان را آبیاری نکردند و درختان خشک شدند. ما باید لایحه جدید در شورا تصویب کنیم چون پرونده ها به شورا می آید و باید پاسخ دهیم. این لایحه باید اصلاح شود و اینکه کمیسیون چه زمانی می خواهد تصمیم بگیرد، نمی دانیم.

قابل ذکر است که در ادامه این جلسه اساسنامه سازمان مهندسی و ساختمان و سازمان مهندسی و عمران شهرداری و سازمان‌ خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول