اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

مدیرکل بهزیستی مازندران:

35 درصد افراد جامعه نیازمند خدمات ویژه هستند/ امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بهزیستی و سازمان مهندسی

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: 35 درصد افراد جامعه نیازمند استفاده از شرایط ویژه هستند که یکی از آنها در بحث مناسب‌سازی برای تردد معلولان است.

35 درصد افراد جامعه نیازمند خدمات ویژه هستند/ امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بهزیستی و سازمان مهندسی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سعید آرام بعد از ظهر امروز در نخستین همایش مشترک سازمان نظام مهندسی مازندران که در ساری برگزار شد، با اشاره به اینکه مازندران در نخستین همایش ملی مناسب‌سازی کشور رتبه برتر را به‌دست آورد، اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های مهم توسعه‌یافتگی، بهره‌گیری از توان و ظرفیت آحاد جامعه است، یعنی ایجاد فرصت برابر برای همه، تا از همه مواهب اجتماعی بهره بگیرند.

وی با اعلام اینکه بیش از هشت درصد جمعیت به دوران سالمندی رسیده‌اند، افزود: بین 10 تا 15 درصد جمعیت به‌واسطه بیماری و کسالت نیاز به امکانات ویژه دارند و با یک حساب سرانگشتی، 35 درصد افراد جامعه نیازمند استفاده از شرایط ویژه هستند که یکی از آنها در بحث مناسب‌سازی برای تردد معلولان است.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: مناسب‎سازی معابر عمومی تا اندازه‎ای اهمیت دارد که هر چه قدر برای توانمندی جامعه هدف بهزیستی کار کنیم اما نتوانند به امکانات اجتماعی دسترسی پیدا کنند، این توانمندی‎ها بدون استفاده می‎ماند.

این مسؤول بیان کرد: امروزه نگاه همه اساتید و بزرگانی که در مقوله مناسب‌سازی فعالیت دارند به این نکته معطوف است که اگر جامعه‎ای نتواند فضا و امکانات را برای مردم خود مهیا کند، آن جامعه دچار معلولیت است.

آرام ادامه داد: افراد هر جامعه‎ای براساس میان مشارکت خود در اجتماع مورد ارزیابی قرار می‎گیرند و این وظیفه دولت است که بستر را برای توانمندسازی و مشارکت اجتماعی آحاد جامعه فراهم کند.

وی افزود: امروزه واژه‌ای به نام معلول در دنیا مفهومی ندارد، اگر بستر مهیا باشد، تمامی افراد جامعه می‌توانند توانایی خود را بروز دهند.

مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل بهزیستی و سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه با هدف مناسب‌سازی معابر عمومی و ساختمان‎های مسکونی برای تردد افراد معلول و کم‎توان به‎مدت دو سال بین طرفین قرارداد به امضا رسید و تمدید آن نیز منوط به موافقت دو طرف است.  

به گزارش فارس، از آنجا که در ایام فاطمیه قرار داریم، لذا تمامی همایش‎ها در سطح شهرستانی در بخش مهندسان ساختمان، صنعت و بسیج جامعه مهندسان به‌صورت متمرکز در ساری برگزار شد.

در پایان این همایش نیز از مدیران شعب بانک‌های عامل و مهندسان برتر تجلیل شد.

انتهای پیام/86001/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول