اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اقتصادی

پتروشیمی ها 14میلیارد دلار ارز به بانک مرکزی فروختند

دبیر کل انجمن صنفی صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی لوکوموتیو حرکت اقتصادی کشور است.

پتروشیمی ها 14میلیارد دلار ارز به بانک مرکزی فروختند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، احمد مهدوی ابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی گفت: تولید محصولات پتروشیمی در 8 ماه نخست سال 8 درصد رشد داشته است. در حال حاضرصادرات غیر نفتی مربوط به محصولات پتروشیمی و حدود 6 میلیارد دلار صنایع پایین دستی کشور از این صنعت خوراک دریافت می کند.

وی در ادامه گفت: پتروشیمی لوکوموتیو حرکت اقتصادی کشور است. ما در سال گذشته 16 میلیارد دلار صادرات داشتیم که از میزان صادرات 2 میلیارد دلار برای طرح ها و نیازهای خودمان هزینه کردیم و 14 میلیارد دلار به بانک مرکزی و سامانه نیما ارز فروخته ایم، که این ارزها دراختیار دولت قرار گرفته است و برای وارداتی که بانک مرکزی و وزارت صمت تشخیص می دهند، تخصیص داده می شوند.

صنعت پتروشیمی یکی از ارکان مهم و اصلی صنعت نفت و زنجیره تولید و موتور محرک اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور است ونقش بسیار زیادی درتولید ناخالص ملی دارد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ۶۳ واحد پتروشیمی در ایران به بهره‌برداری رسیده و به تبع آن، تولید و صادرات محصولات متنوع پتروشیمی نیز رشد یافته است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول