اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۱۷۵ روستا در استان زنجان فاقد نانوایی هستند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: برای بیش از ۱۷۵ روستای فاقد نانوایی با جمعیت حدود ۷۹ هزار نفر در سطح استان زنجان، آرد خام روستایی تامین و توزیع انجام شده است.

۱۷۵ روستا در استان زنجان فاقد نانوایی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ولی‌الله زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان بعدازظهر امروز در حاشیه توزیع آرد به واحد‌های خبازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  آردهای توزیعی در قالب کیسه‌های ۴۰ کیلویی است، اظهار کرد: آرد نوع یک، نوع دو، نوع شش، صنف و صنعت و آرد خام روستایی از طریق کارخانجات آردسازی سطح استان تأمین و به دست نانوایان و مردم رسیده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۲۲۵ تن آرد خام روستایی تا آخر آذر‌ماه سال جاری توزیع شده است، گفت: برای بیش از ۱۷۵ روستای فاقد نانوایی با جمعیت حدود ۷۹ هزار نفر در سطح استان زنجان، آرد خام روستایی تأمین و توزیع انجام شده است. 

وی افزود: بیش از ۱۰۵ هزار و ۴۸۴ تن آرد نوع یک و نوع دو برای تولید نان لواش، بربری، سنگک و تافتون به واحدهای نانوایی سطح استان زنجان اختصاص‌یافته است.

 زمانی با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار و ۹۴۷ تن آرد برای مصرف صنف و صنعت تخصیص‌داده‌شده است، بیان کرد: گندم برای مصرف صنف و صنعت با قیمت ۶۹ هزار تومان و گندم واحدهای خبازی با قیمت‌های ۶۶۵ و ۹۰۰ تومان و برای تولید آرد موردنیاز به کارخانجات آردسازی تحویل داده می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه توزیع آرد نانوایی‌ها از طریق سامانه یکپارچه مدیریت آرد انجام می‌شود، ادامه داد: این سامانه باهدف نظارت بر توزیع و جلوگیری از خروج آرد از شبکه در دو بخش انجام می‌شود، یک بخش نظارت حمل آرد از کارخانه تا نانوایی و بخش دوم سامانه فروش بدون نظارت بر حمل آرد صورت می‌گیرد.

وی گفت: ۱۲۱ هزار و ۶۵۶ تن آرد به واحدهای خبازی، صنف و صنعت و آرد خام روستایی در سطح استان زنجان در ۹ماهه سال‌جاری تخصیص‌داده‌شده است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول