اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

حجت الاسلام عالی: شهید سلیمانی در دل بلا بندگی کرد تا تهدید تبدیل به فرصت شد+ تصویر

مدیحه سرا و ذاکر اهل بیت کشوری گفت: شهید سلیمانی در دل بلا بندگی کرد تا تهدید تبدیل به فرصت شد.

حجت الاسلام عالی: شهید سلیمانی در دل بلا بندگی کرد تا تهدید تبدیل به فرصت شد+ تصویر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، دومین یادواره شهدای منتسب به استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و ثبت احوال خراسان‌جنوبی با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار، جمعی از مسوولان و خانواده های شهدا در حسینیه  جماران  بیرجند برگزار شد. 

 حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، مدیحه‌سرا و ذاکر برجسته کشوری در این مراسم اظهارداشت: انسان در گرفتاری و بلاها چنانچه بندگی کند، طبق وعده خداوند گشایش حاصل خواهد شد. 

به گفته وی شهید سلیمانی یکی از بزرگترین تهدیدهای زمان حاضر یعنی داعش که پروژه مطالعه شده و سنگینی برای کشورهای اسلامی در حال رقم خوردن بود را خنثی کرد. 

وی ادامه داد: یکی از اهداف فرستادن داعش توسط غربی ها به منطقه، این بود که مناطق نفت و گاز غرب آسیا را در اختیار داشته باشند تا دست برتر را در دنیا در این برهه داشته باشند. 

حجت الاسلام عالی در ادامه افزود: هدف دوم این بود که از این طریق سلاح های آنها به فروش برود و سوم اینکه زیرساخت های کشور های اسلامی از بین برود و عراق و سوریه را تبدیل به خرابه کردند. 

وی با اشاره به این که هدف چهارم ایران به عنوان محور مقاومت بود که می خواستند ایران را تجزیه کنند و یک اسرائیل جدید به وجود آورند تصریح کرد: هدف پنجم از به وجود آوردن داعش، معرفی اسلام به عنوان دین خشن در جهان بود، برای همین داعشی ها جنایت های عجیب انجام دادند. 

وی هدف ششم را ساختن حاشیه امن برای اسراییل با به جان هم انداختن مسلمان بود دانست و اضافه کرد: در همین راستا قرار بود داعشی ها در مدت ۳۰سال منطقه را به آتش بکشند اما مدافعان حرم ۶ ساله موضوع را جمع کردند و ایران قدرت اول منطقه شد. 

 

این مدیحه سرا و ذاکر اهل بیت کشوری گفت: شهید سلیمانی در دل بلا بندگی کرد تا تهدید تبدیل به فرصت شد.

حجت الاسلام عالی تصریح کرد: شهید سلیمانی یک نخبه نظامی بود اما در عین حال عبد و بنده خدا بود و در دل سنگین ترین حملات بندگی را فراموش نمی کرد. 

وی تصریح کرد: ایران حکومت زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است لذا باید قدرت و امنیت را برای حضور ولی خدا فراهم کرد چراکه اگر ولی خدا نیرو نداشته باشد غریب می مانند همانند ائمه اطهار که غریب ماندند.

به گفته وی شجاعتی که امروز روس ها و چینی ها دارند که در مقابل آمریکا و ناتو ایستادند از مردم ایران گرفتند.

حجت الاسلام عالی با اشاره به این که ایران به کمک هر کشوری که رفت آن کشور محکم ایستاد و سقوط نکرد خاطرنشان کرد: یمن ضعیف ترین کشور عربی است که نیروی دریایی و هوایی ندارد، می خواستند یک هفته ای از بین ببرند اما امروز یک قدرت بزرگ شده که مقابل قدرت‌های جهان شاخ و شانه می کشد و از آنها ترسی ندارد. 

به گفته این ذاکر و مدیحه سرای اهل بیت کشوری کاش مشکلات اقتصادی و معیشتی اجازه می‌داد بتوانیم پیشرفت هایمان را بینیم و ای کاش سیاه نمایی ها اجازه می‌داد تا قدرت منطقه ای ایران را ببینیم. ایران را باید از بیرون دید.  

حجت الاسلام عالی ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت به آفریقا و آمریکای جنوبی رفته است و در حال انتشار است و جبهه متحد و حق طلب و عدالت طلب در آخر الزمان باید در مقابل ظلم و کفر بایستد. 

همچنین قبل آمدن امام زمان باید یک امنیت نسبی فراهم شود و امنیت مطلق را خود امام‌ می آورند، اهل بیت علیهم السلام آنجا که پای شهادت برای حفظ دین باشد هیچ ابایی ندارند. 

به گفته حجت الاسلام عالی عامل فتنه و تهدید در منطقه رژیم صهیونیستی است، تمام فتنه ها و ترورهایی که در ایران رخ داده است، اسرائیلی ها در آن دست داشتند. 

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند قضیه فلسطین کلید رزم آلود فرج است،لذا در روایات است که قبل از ظهور امام زمان(عج)، قدس فتح می شود.

در این یادواره رونمایی از شناسنامه ۱۳۳ شهید منتسب به استانداری، فرمانداری ها، بخشداری ها، شهرداری ها و ثبت احوال خراسان جنوبی انجام شد.

بنابراین گزارش، سال گذشته همزمان با تشییع و تدفین شهید گمنام در مجموعه استانداری قرار شد یادواره‌ای را به نام و یاد شهدای منتسب به استانداری و فرمانداری‌های استان برگزار شود که اولین یادواره در دهه فاطمیه سال گذشته رقم خورد.

امسال هم در راستای تکریم و تجلیل خانواده شهدا و ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت دومین یادواره ۱۳۳ شهید منتسب به کارکنان استانداری، فرمانداری ها، بخشداری ها، شهرداری‌ها و ثبت احوال استان خراسان جنوبی کمی گسترده‌تر از قبل برنامه‌ریزی شد. 

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول