اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

گنجی: همدلی حوزه و دانشگاه موجب ایجاد هم‌افزایی در پیشبرد امور حساس و خطیر است

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به اهمیت توجه به حوزه و دانشگاه، گفت: همدلی حوزه و دانشگاه موجب تثبیت اثر در جامعه و ایجاد هم افزایی در پیشبرد امور حساس و خطیر است.

گنجی: همدلی حوزه و دانشگاه موجب ایجاد هم‌افزایی در پیشبرد امور حساس و خطیر است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان با سفر به استان یزد در دانشگاه یزد حضور یافت و در مراسم تقدیر از پژوهشگران کشور شرکت کرد.

در این مراسم که به همت دانشگاه یزد برگزار شد، گنجی با هیأت همراه، ضمن بازدید از مراکز خدمات رفاهی دانشجویان دانشگاه یزد و بررسی مسائل دانشجویان این دانشگاه و ارائه راهکارهای لازم برای برون رفت از مسائل و موانع موجود، در مراسم تقدیر از پژوهشگران کشور نیز حضور یافت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به وضعیت فعلی دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: مؤلفه هایی مانند سیاست‌ها و رویکرد این دانشگاه بر تدوین و تحکیم عملکرد مبتنی بر احترام به افراد و ایجاد فضای اعتماد و همدلی و شفافیت در مدیریت و ارتقای کیفیت به همراه بهره‌وری، عامل موفقیت و ارتقاء عملکرد دانشگاه یزد است.

گنجی در ادامه با اشاره به برخی از افتخارات دانشگاه یزد گفت:  قرارگرفتن در ردیفِ ۸ دانشگاهِ برتر کشور،  قرار گرفتن در ردیفِ ۲۰۰ دانشگاهِ جوان برتر جهان، کسب رتبه‌های برتر در مسابقات علمی و برنامه‌نویسی و المپیادهای ملی و بین‌المللی، و هچنین انتخاب ۲ خوابگاه دانشجویی این دانشگاه به عنوان خوابگاه‌های برتر، بسیار حائز اهمیت بوده و موجب مباهات و سربلندی است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: با توجه به مراتب ارزشمند اشاره شده و جایگاه رفیع دانشگاه یزد، باید هم این دانشگاه، برای تقدیر از پژوهشگران برگزیده کشور، محل مناسبی باشد.

گنجی، نظر به موضوعیتِ مراسم تقدیر از پژوهشگران عنوان کرد: بسترهای مناسب برای تحقیق و پژوهش در جامعه می بایست فراهم شود و برای این مهم، فقط نمی توان از دستگاه های متولی انتظار داشت، زیرا به قدری دامنه تحقیق و پژوهش گسترده و بی انتهاست که هر فردی و هر دستگاهی در جامعه با احساس مسئولیت در این زمینه و فعالیت در این حوزه، با شناخت و تأسی به الگوهای موجود مطمئن و شناساندن این الگوها به سایرین یا حتی الگوسازی های مفید و موثر، می تواند به کنشگری فعال در زمینه های پژوهشی در این برهه ی حساس فعلی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: برای پیشبرد امور مهم و خطیر در جامعه، به مؤلفه های گوناگون و پرمغزی نیاز داریم که مهم ترین آن ها، پرورش نسلی آگاه است که حامی و علاقمند به آموزه های اساسی اسلام و مدافع ارزش های نظام اسلامی باشند، به گونه ای که با برنامه ­ریزی های دقیق و پرمحتوا و ارائه راه­حل های صحیح و اصولی، مسیر را برای تثبیت نگرش و عملکرد پژوهشگران آگاه به علومِ روز، فهیم، توانمند، بصیر و ولایتمدار، در رسیدن به سرمنزل مقصود و اهدف والای پیشبرد امورِ کشور هموار سازند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: طبیعی و منطقی است که برای رسیدن به اهداف اشاره شده؛ هم توجه به حوزه مهم است و هم توجه به دانشگاه، و به قدری این دو جایگاه حائز اهمیت و توجه عمیقند که پیمودن این مسیر پرفراز و نشیب، اهتمام هردو جایگاه را می طلبد تا بر همگان مشخص شود که همدلی حوزه و دانشگاه موجب تثبیت اثر در جامعه و ایجاد هم افزایی در پیشبرد امور حساس و خطیر است.

گنجی تصریح کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که حکمرانی اسلامی و امنیت پایدار در کشور، مرهون پژوهش های ارزشمندی است که با رعایتِ نهایت ِ انصاف و عدالت و با بررسی و تحقیق، مشخص سازد در کدام زمینه ها نیاز به آسیب شناسی داریم و فرصت ها و تهدیدها و نقاط ضعف و قوت در این بررسی‌ها کدامند و پیشرفت در کدام زمینه‌ها بر زمینه‌های دیگر مؤثر یا بلا اثر است، به عنوان نمونه، پیشبرد حکمرانی اقتصادی، یقینا در این برهه بسیار حائز اهمیت است و بر دیگر موضوعات اثرگذار است و بررسی مسائل و معضلات جامعه و دغدغه‌های اجتماع در موردِ اقبال و استقبال قرار گرفتن حکمرانی اسلامی و امنیتِ حاصل از آن بسیار چشمگیر است و بر اکثریت فهیم جامعه، این مراتب روشن است و حداقلِ توقع‌ ها از پژوهشگران در بستر اجتماع کنونی، بررسی و مساعدت در مرتفع ساختن بسیاری از چالش‌های موجود است که صد البته در کنار این مهم، پرداختن به دغدغه‌های بسیارِ پژوهشگرانِ فعال نیز حائز اهمیت است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول