اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

شلغم؛ یک داروخانه جالب

یک متخصص طب سنتی در یزد گفت: شلغم یکی از سالم‌ترین و پرخاصیت ترین سبزیجات دنیاست و اگر مردم می‌دانستند که این گیاه چقدر فایده دارد تمام باغچه‌های خانه خود را شلغم می‌کاشتند و هر روزه از آن استفاده می‌کردند.

شلغم؛ یک داروخانه جالب

دکتر محمد عسکرفراشاه،‌ متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار فارس با بیان این‌که مزاج شلغم گرم و تر است و با توجه به طبیعت آن مصرفش برای مدت زمان طولانی در افراد سالم مشکلی ایجاد نمی‌کند اظهار کرد:  شلغم پس از هضم، خون زیادی در بدن تولید می‌کند و برای افراد کم خون می‌تواند موثر باشد.

وی با با اشاره به این‌که در سرماخوردگی، زکام و گلودرد از زمان‌های دور تاکنون شلغم مورد استفاده قرار می‌گیرد افزود: خوردن شلغم پخته برای رفع سرفه، تسکین و نرم کنندگی سینه بسیار موثر است و علاوه بر آن یک داروی ادرارآور است که با افزایش میزان ادرار به دفعفضولات بدن کمک می کند.

این مشاور اصلاح تغذیه تصریح کرد:  شلغم در بیماری های مفاصل و بخصوص نقرس هم کاربرد دارد، به این صورت که شلغم را کاملا پخته و به صورت خمیر روی موضع قرار داده شود.

 عسکرفراشاه شلغم از در طب ایرانی به عنوان تقویت کننده قوای باروری   و ضد عفونی کننده دستگاه هاضمه یادکرد و گفت: افرادی که مشکل نفخ دارند و می‌خواهند از خواص شلغم استفاده کنند می‌توانند از مربای‌شلغم به عنوان صبحانه یا دسر بعد از غذا استفاده و یا آن را با مصلح شامل آویشن ،سکنجبین یا گلقند مصرف نمایند.

وی تاکید کرد: افراد با مشکلات تیروئیدی از مصرف شلغم صرف نظر کنند.

پایان پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول