اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده مقاومت در پارلمان لبنان: امروز این مقاومت است که معادلات را رقم می‌زند

نماینده فراکسیون «الوفاء للمقاومه» در پارلمان لبنان گفت که در مقایسه با گذشته، این مقاومت است که معادلات را رقم می‌زند و امکانات مقاومت لبنان به مراتب توسعه یافته است.

نماینده مقاومت در پارلمان لبنان: امروز این مقاومت است که معادلات را رقم می‌زند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن فضل الله» عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومه» در پارلمان لبنان در مصاحبه‌ای گفت که مقاومت اسلامی در لبنان در قبال تجاوزات و حملات رژیم صهیونیستی نوع و چگونگی پاسخ را مشخص کرده و با بررسی دقیق موضوع، شیوه مناسب را بر می‌گزیند.

فضل‌الله به شبکه المیادین گفت که اقدام رژیم صهیونیستی در تشدید تنش در جنوب لبنان، با هدف ایجاد بازدارندگی است. او با بیان اینکه رژیم اشغالگر اقدام به بمباران خانه‌هایی می‌کند که هیچ تحرک نظامی در آن وجود ندارد؛ این سؤال را مطرح کرد که بمباران این خانه‌ها چه دستاوردی برای اسرائیل محسوب می‌شود؟.

حسن فضل الله ادامه داد: «همه می‌دانند که رژیم اشغالگر در سال ۲۰۰۶ در منطقه بنت جبیل شکست تاریخی خورد؛ جانفشانی‌هایی که در جنوب لبنان کرده‌ایم بخشی از نبرد بزرگ برای جلوگیری از تحقق اهداف دشمن است».

روستای مرزی «بنت جبیل» یکی از کانون‌های اصلی شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه بود، اسرائیل تلاش زیادی کرد تا بر این روستا مسلط شود اما با ۳۵ کشته ناکام ماند.

 عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومه» افزود: «تفاوت امروز با گذشته این است که اکنون مقاومت معادلات را رقم می‌زند، امکانات مقاومت به شکل گسترده‌ای توسعه یافته و به خصوص پس از نبرد ۲۰۰۶ اراده قوی و آمادگی بالایی در میدان از حیث دقت و فرماندهی به وجود آمده است».

این نماینده لبنانی همچنین گفت، زمانی که رژیم صهیونیستی اقدام به تشدید حملات می‌کند، مقاومت نیز روش‌های پاسخ خود را توسعه می‌دهد. او تأکید کرد که مقاومت لبنان نقش بزرگی در این نبرد دارد و دشمن اسرائیلی نیز این را به خوبی می‌داند.

حسن فضل الله در ادامه گفت: «ما در راستای دو هدف اصلی عمل می‌کنیم، اول اینکه از غزه پشتیبانی می‌کنیم و دوم از خاک خود دفاع می‌کنیم و اگر دشمن بتواند به اهداف خود دست یابد، مانع نتایج فاجعه‌بار می‌شویم».

به گفته نماینده مرتبط با حزب‌الله در پارلمان لبنان، اکنون معادلات به طور کامل تغییر یافته و مواضع رژیم اسرائیل در مرز با لبنان به شکل روزانه مورد هدف قرار می‌گیرد و ارتش اسرائیل نیز دچار فرسایش شده است.

او تأکید کرد که مقاومت آماده همه احتمالات است و برای هر مرحله مختص خود طرح سیاسی یا نظامی دارد.

حسن فضل الله در پایان گفت: «نباید بگذاریم که دشمن در غزه پیروز شود و اگر بتواند اهدافش را محقق سازد کل منطقه هزینه آن را خواهند داد».

او پیش‌تر امروز در مراسم تشییع پیکر سه شهیدی که در منطقه «بنت جبیل» به شهادت رسیدند گفت: «مقاومت اسلامی هدف قرار دادن غیرنظامیان را تحمل نخواهد کرد و به تمام جنایات اشغالگر اسرائیل پاسخ خواهد داد».

در این راستا امروز حزب الله لبنان در اطلاعیه‌ای از شلیک ۳۰ راکت کاتیوشا به سمت شهرک صهیونیست‌نشین «کریات شمونه» (الخالصه اشغالی) در ساعت ۴:۳۰ به وقت محلی خبر داد.

از سوی دیگر «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل نیز امروز چهارشنبه گفت که نظامیان این رژیم باید باید حمله از جبهه شمالی آماده باشند. هالوی در یک جلسه ارزیابی در ستاد فرماندهی جبهه شمالی گفت که ارتش «در آماده باش است» و اینکه «لازم است نیروها برای حمله احتمالی آماده باشند.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول