اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

حمایت از نخبگان جایگاه علمی و فناورانه ایران را در منطقه و جهان ارتقا می‌دهد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حمایت از نخبگان می‌تواند جایگاه علمی و فناورانه ایران را در منطقه و جهان ارتقا دهد.

حمایت از نخبگان جایگاه علمی و فناورانه ایران را در منطقه و جهان ارتقا می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری شامگاه امروز در نشست با نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت: بنیاد ملی نخبگان باید با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صحیح در بحث‌های شناسایی، حمایت، جذب، حفظ و پشتیبانی نخبگان همت ویژه داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حمایت‌های بنیاد نخبگان باید به ارتقای جایگاه علمی، فناوری و اقتصادی ایران در منطقه و دنیا منجر شود که رسیدن به این جایگاه با تسهیل و به کارگیری از سرآمدان در عرصه‌های مختلف امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگان در جامعه، افزود: نخبگان در حکم پیشران‌های جامعه هستند، اگر بخواهیم مشکلات جامعه به صورت ریشه‌ای حل شود باید حمایت و استفاده از ظرفیت نخبگان را در اولویت کار قرار دهیم.

حیدری با اشاره به حمایت بنیاد نخبگان به صورت یک چتر فراگیر از همه حوزه‌ها، اضافه کرد:  شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموزان نخبه، دانشجویان مستعد، دانش‌آموختگان برتر دانشگاهی و مخترعان برگزیده در حوزه‌های تخصصی از وظایف بنیاد نخبگان است که باید در دستور کار مسؤولان مربوط قرار گیرد.

وی بیان کرد: مهاجرت نخبگان به دیگر استان‌ها از مهم‌ترین مشکلات چهارمحال و بختیاری است که بنیاد نخبگان باید با برنامه‌ریزی‌های صحیح و کاربردی از مهاجرت آنان جلوگیری کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نخبگان باید با همکاری دستگاه‌های تخصصی این استان را به صورت علمی و فناورانه اداره کنند تا تحولی جدی رخ دهد. 

وی عنوان کرد: شناسایی و تکریم نخبگان باعث فرهنگ‌سازی در جامعه می‌شود که بنیاد نخبگان این کار را به عنوان یک برنامه جدی باید در اولویت قرار دهد.

حیدری خاطرنشان کرد: ایجاد پژوهشکده‌ آبزیان استان در دستور کار قرار بگیرد که در این راستا از متولیان حمایت می‌شود.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول