اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

در یزد کمبود مرغ نداریم

رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان یزد گفت: ثبات قیمت مرغ در یزد به دلیل افزایش جوجه‌ریزی باعث اشباع شدن بازار مرغ در استان شده است.

در یزد کمبود مرغ نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، جواد دشتی‌پور عصر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه قیمت مرغ در یزد نسبت به استان‌های همجوار پائین‌تر است اظهار کرد: قیمت مرغ در یزد هر کیلو ۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان است که از استان‌های همجوار کیلویی ۶ الی۷ هزار تومان پائین‌تر است.

وی با بیان اینکه جوجه‌ریزی استان یزد در ماه‌های اخیر افرایش داشته است، افزود: ثبات قیمت مرغ در یزد به دلیل افزایش جوجه‌ریزی در ماه‌های اخیر است و باعث اشباع شدن بازار مرغ در استان شده است و در حال حاضر بازار هیچ گونه کمبودی در زمینه مرغ ندارد.

رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان یزد با اشاره به این‌که در دولت سیزدهم مشکلات مرتبط با تهیه سویا و ذرت حل شده است،  تصریح کرد: در زمینه تهیه نهاده‌های مرغ مشکلی وجود ندارد، اما در زمینه نظارت بر بازار مرغ در استان همچنان با مشکلاتی مواجه است.

دشتی‌پور گفت:  مرغ شمال در شرایطی که هزینه تمام شده تولید نسبت به استان یزد پائین‌تر است و حتی با هزینه حمل نیز همچنان از قیمت مرغ یزد باید پائین‌تر باشد، اما متاسفانه این مرغ در استان یزد ۱۰ هزارتومان گرانتر از مرغ یزد به فروش می‌رسد و این درحالیست که برعکس تصور عموم مردم کیفیت مرغ یزد از مرغ شمال بالاتر است.

وی در پایان با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در استان خاطرنشان کرد: افزایش قیمت مرغ در استان به دلیل افزایش تقاضا است و این موضوع به دلیل گران شدن گوشت و عدم توان اقتصادی مردم در تهیه گوشت است، بنابراین مردم به تهیه گوشت مرغ بیش از گذشته روی آورده‌اند و مصرف مرغ افزایش یافته است.

پایان پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول