اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

طراوت و خلاقیت در ۸۰ سالگی؛ روح هنر اینجاست

هنرمند خود آموخته سیرجانی با ۸۰ سال سن و ۶۵ سال سابقه هنری هنوز هم در منزل خود به خلق آثار سفالی و گلی در قالب مجسمه‌ها می‌پردازد و در نمایشگاه‌های مختلف شرکت می‌کند.

طراوت و خلاقیت در ۸۰ سالگی؛ روح هنر اینجاست

خبرگزاری فارس – کرمان؛ محمد ایران‌نژاد: بهروز بهروزیان هنرمند سیرجانی در ساخت مجسمه‌های گلی و سفالی توانسته در سال بیش از یکصد اثر را با استفاده از ذهن خود در شکل‌های مختلف با گل‌ولای از خاک رس بسازد و به مردم و جامعه هنری عرضه کند.

 بهروزیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: هنرمندان خودآموخته، کشف خلاقیت در افراد و حفظ و نگهداری آن برای آیندگان را دارند و اینها خودآموختگان، هنرمندان خودجوش و خودانگیخته‌ای هستند که آموزش‌های مرسوم هنری را ندیده، تکنیک‌ها و سبک‌های هنری را نمی‌شناسند، سرمشق و الگویی بیرون از خود ندارند و حتی هنرشان را همچون زندگی نزد خود آموخته‌اند.

بهروز بهروزیان هنرمند سیرجانی در حال خلق اثر هنری

هنر ابزاری برای تلطیف روح و روان انسان است

 وی می‌افزاید:هنر جزو لاینفک و تار و پود زندگی بشر است و خلق آثار هنرمندان، تاثیری شگرف بر جامعه دارد زیرا از هنر برای تلطیف روح و روان افراد استفاده می‌شود و این قشر نیازمند حمایت مسؤولان هستند.

دست سازه‌های هنرمند سیرجانی

 این هنرمند خود آموخته کهنه‌کار سیرجانی در حال حاضر بیش از ۳۰۰ اثر خود را در خانه نگهداری می‌کند و برای پخت مجسمه‌های گلی‌اش که از خاک رس گل مجسمه را فراهم می‌کند و با ذهن خود هر نقشی را بخواهی برایت می‌سازد، به کوره‌های کوزه‌گری اطراف شهرستان می‌رود تا بتواند آنان را بیشتر صیقل هنری داده و در نمایشگاه‌ها شرکت کند.

 وی زمینی را برای کارگاه و نمایشگاه آثار هنری خود تامین کرده است، اما تا کنون نتوانسته این محل را بسازد و هنوز آثارش را در خانه مسکونی‌اش می‌سازد.

 به گزارش فارس: هنر خودآموختگی به فطرت انسان باز می‌گردد و هنرمندان خودآموخته گمنام و ناشناخته هستند و باید گفت هنر این افراد با زندگی‌شان آمیخته است.

پایان پیام/۸۰۰۱۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول