اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

حق کردستان در حقوق دولتی معادن تضییع می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: حق کردستان در پرداخت حقوق دولتی معادن تضییع می‌شود.

حق کردستان در حقوق دولتی معادن تضییع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پرویز اوسطی عصر امروز در جلسه شورای معادن استان کردستان اظهار کرد: کردستان بیش از ۵۰۰ میلیون تن ذخایر معادن کشور دارد، اما هیچ نقشی در تولید ثروت ندارد و حق استان در پرداخت حقوق دولتی معادن تضییع می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر این حقوقات به استان برگردد منشا خیر و برکت برای استان خواهد بود و بستر توسعه را در بخش‌های مختلف فراهم می‌کند.

اوسطی افزود: منابع طبیعی ما تخریب می‌شود اما با وجود برگزاری جلسات متعدد در مورد عملیاتی شدن یک درصد سهم منابع طبیعی و محیط زیست در این زمینه آنگونه که باید و شاید حقوق استان پرداخت نمی‌شود و تا کنون به یک خروجی مشخص نرسیده‌ایم.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پیگیری جدید پرداخت حقوق دولتی معادن استان تاکید کرد و اظهار داشت: کردستان منابع طبیعی و ثروت‌های طبیعی زیادی دارد اما از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه نمی‌شود.

وی عنوان کرد: خسارت معادن به منابع طبیعی و محیط زیست کردستان کاملا مبرهن است و حقوق این خسارت باید از تمام معادن گرفته شود تا الان این حقوق پرداخت نشده است در حالیکه قانون به صراحت مشخص کرده و باید براساس قانون عمل شود.

اوسطی خاطرنشان کرد: اینکه همه معادن یک درصد از سود فروش خود را به حساب استان واریز کنند باید در شورای معادن به تصویب و اجرا شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول