اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و دانشگاه علامه‌طباطبائی

آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و دانشگاه علامه‌طباطبائی در بخشی از اختتامیه هفته پژوهش و فناوری این دانشگاه برگزار شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و دانشگاه علامه‌طباطبائی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه علامه‌طباطبائی، در بخشی از اختتامیه هفته پژوهش و فناوری این دانشگاه که در تالار اجتماعات پژوهشگاه نفت برگزار شد، دانشگاه علامه‌طباطبائی و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به منظور بهره‌مندی از توانمندی‌های نیروهای متخصص و استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی موجود در دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه کردند.

در این تفاهم‌نامه تاکید شده است، تمرکز بر پژوهش‌های ماموریت‌گرا و حمایت از دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی دارای ماموریت ویژه در راستای حل مسائل و مشکلات کشور و همچنین استفاده از فرصت‌های استانی و منطقه‌ای از اهمیت شایانی برخوردار است. همچنین از آنجا که حمایت از پژوهش‌های علمی و توسعه تعاملات و همکاری‌های پژوهشی از رویکردهای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور است، این تفاهم‌نامه به امضای عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی و علی‌محمد سلطانی، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور رسید.

این تفاهم‌نامه همکاری با هدف ترغیب دانشگاه‌ به بررسی و تعیین ماموریت‌های پژوهشی و پیگیری، تصویب و ابلاغ آن، سوق دادن اعضای هیئت علمی برجسته دانشگاهی به سمت ماموریت‌های ویژه دانشگاه، اجرای طرح‌های تحقیقاتی پیشرو و در مرز دانش و حمایت مادی و معنوی از محققان دانشگاهی برای کمک به حل مسائل و موضوعات اساسی جامعه از طریق پژوهش‌های متمرکز منعقد شده است.

حمایت صندوق از پژوهشگران برجسته دانشگاه‌های دارای ماموریت ویژه پژوهشی در قالب کرسی‌های پژوهشی، طرح‌های پژوهشی، پسادکتری، رساله دکتری و پایاننامه کارشناسی ارشد در راستای ماموریت‌های ویژه (حداکثر تا 5 ماموریت ویژه مورد تایید صندوق) در چهارچوب ضوابط و مقررات صندوق در سه ماموریت «تحول و اثربخشی علوم انسانی و اجتماعی»، «حکمرانی و سیاست‌گذاری اقتصادی» و «صیانت، تحکیم خانواده و جوانی جمعیت» موضوع این تفاهم‌نامه است.

گفتنی است، مدت زمان تفاهم‌نامه از زمان امضا و ثبت در صندوق، 3 سال تعیین شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول