اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پرونده ۶۳ سرقت در گرمسار بسته شد

فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری ۲ سارق و چهار مالخر با ۶۳ فقره سرقت سیم و کابل برق و مخابرات در شهرستان گرمسار خبر داد.

پرونده ۶۳ سرقت در گرمسار بسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد در حوزه شبکه‌های برقی و مخابراتی دولتی و همچنین اماکن خصوصی با توجه به نارضایتی‌های ایجادشده در شهر موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پاسگاه لجران گرمسار قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پاسگاه انتظامی طی اقدامی اطلاعاتی و هوشمندانه و با تلاش شبانه‌روزی و استفاده از منابع و مخبران توانستند، ۲ سارقی که در شهر اقدام به سرقت سیم و کابل برق و مخابرات و همچنین سرقت اماکن خصوصی کرده بودند را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان سمنان تصریح کرد: ۲ سارق شناسایی‌شده در یک عملیات ضربتی در مخفیگاه‌های خود دستگیر شدند که در بازجویی‌های اولیه منکر ارتکاب جرم انتسابی بودند و با بهانه‌های مختلف سعی بر انحراف روند پرونده را داشتند تا اینکه با بررسی‌های میدانی و جمع‌آوری مستندات توسط مأموران پاسگاه ناگزیر لب به اعتراف گشودند و به ۶۳ فقره سرقت سیم و کابل و اماکن خصوصی اقرار کردند.

موقوفه‌ای اضافه کرد: مأموران پلیس با استفاده از فنون بازجویی و اقدامات پلیسی موفق شدند، همدستان آنها و مالخران را نیز شناسایی کنند.

وی افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی چهار تن از مالخران شناسایی و با تشکیل سه اکیپ در عملیات غافلگیرانه و منسجم هر چهار مالخر دستگیر شدند و پس از انتقال به مقر انتظامی به مالخری اموال سرقت‌شده از سارقان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: مأموران به همین‌جا بسنده نکردند و طی بازرسی به عمل آمده از سه ضایعاتی، مقادیر زیادی اموال سرقت‌شده شامل سیم و کابل هوایی و زمینی، مخابراتی، فنس باغی و ... که به طرز ماهرانه‌ای داخل ضایعاتی پنهان شده بود را کشف کردند.

موقوفه‌ای بیان کرد: همچنین در این رابطه متهمان به همراه پرونده تشکیل‌شده برای انجام مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

وی برخورد قاطعانه با سارقان و مالخران را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های انتظامی استان سمنان دانست و ضمن تشکر از شهروندان به علت همکاری با پلیس در اجرای طرح‌های ارتقای امنیت در جامعه از شهروندان خواست علاوه بر رعایت نکات ایمنی و خودمراقبتی در اماکن خصوصی خود، هرگونه اطلاعات اخبار را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول