اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میزدانشجو| سایت نهاد آموزش مجازی دانشگاهیان چیست؟

سایت نهاد یک سامانه جامع است که هدف از راه اندازی این سامانه ارائه خدمات آموزشی در زمینه معارف اسلامی و فرهنگی به دانشجویانی است که امکان حضور در کلاس را ندارند.

میزدانشجو| سایت نهاد آموزش مجازی دانشگاهیان چیست؟

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس _ آزمون نهاد یک نوع فعالیت کلاسی است که برای دروس عمومی لحاظ شده است. با شرکت در آن می‌توانید به راحتی این دوره را بگذرانید و بخشی از نمره خود را از در درس‌های عمومی خود کسب کنید. 

سایت نهاد ec.nahad.ir چیست؟

تمامی دانشجویان در هر دانشگاهی اعم از دانشگاه سراسری، آزاد اسلامی، غیرانتفاعی، پیام نور در هر مقطعی که باشند، باید برخی از واحدهای درسی را بگذرانند. این درس‌ها شامل معارف اسلامی، قرآن، انقلاب، وصایای امام در تمامی دانشگاه‌ها به دانشجویان ارائه می‌شوند.

از سال ۹۳ یک سایت آموزش مجازی دانشگاهیان به منظور آموزش شبانه روزی و رایگان این دروس راه اندازی شده است. این سایت، سایت نهاد به نشانی www.ec.nahad.ir است و دانشجویان می‌توانند با ورود به این سامانه، به تمامی منابع درسی و غیردرسی در زمینه معارف اسلامی، سیاسی و مهارتی، فرهنگی و اجتماعی دسترسی داشته باشند.

این سامانه فقط اختصاص به دانشجویان ندارد و افراد عادی هم می‌توانند از محتواهای آموزشی ارائه شده در آن استفاده کنند. همچنین مدرسان دانشگاه ها در حوزه معارف، هنر و رسانه، فرهنگ و سیاست و مهارت های عمومی می‌توانند کلاس های درسی خود را در سایت نهاد برگزار نمایند و با دانشجویان خود در ارتباط مجازی باشند

* امکانات سایت نهاد

سایت آزمون نهاد یکی از زیرساخت‌های آموزش تمام دانشجویان سراسر کشور است که در زمینه معارف اسلامی و دروس مرتبط با عقیدتی سیاسی آموزش های لازم را ارائه می‌دهد.

 امکانات سایت نهاد شامل موارد زیر است:

ـ ارائه دوره‌های رشد فردی دانشجو
ـ خدمات آموزشی در حوزه معارف اسلامی
ـ تشکیل دوره‌های ضمن خدمت برای کارکنان و دوره ارتقای اساتید

تمام خدمات این سایت تنها مختص دانشجویان و اساتید نیست بلکه بخشی از خدمات برای عموم ارائه می‌شود.

_ نحوه استفاده از سامانه نهاد به چه صورت است؟

سایت نهاد یک سامانه جامع است که هدف از راه اندازی این سامانه ارائه خدمات آموزشی در زمینه معارف اسلامی و فرهنگی به دانشجوبانی است که امکان حضور در کلاس را ندارند.

بنابراین دانشجویانی که تصمیم دارند با استفاده از این سامانه، دروس مربوط به معارف اسلامی، فرهنگ و سیاست را بگذرانند، باید در سایت نهاد عضو شوند. سپس نام دانشگاه خود را انتخاب کنند تا خدمات مربوط به دانشگاه محل تحصیل به دانشجویان نشان داده شود.

_ چه دروسی آزمون نهاد دانشگاهی را شامل می‌شود؟

همانطور که در اوایل این مطلب گفتیم درس‌هایی که شامل آزمون نهاد می‌شوند شامل درس‌های عمومی دانشگاه است که در ادامه لیست کرده‌ایم:

اندیشه اسلامی (۱) اندیشه اسلامی (۲)
تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام
تفسیر موضوعی قرآن کریم
تفسیر نهج البلاغه
تاریخ صدر اسلام
انقلاب اسلامی
آیین زندگی

_ چطور در آزمون نهاد شرکت کنیم؟

با مراجعه به سایت maaref.ecnahad.ir می‌توانید ثبت‌نام کنید و مشخصات خود از جمله کد ملی و شماره تلفن همراه و موارد دیگر را وارد کنید تا عضو دائمی سایت نهاد شوید. پس از ثبت نام نیز می‌توانید در بخش دوره‌های هر درس وارد شوید و با توجه به موضوع انتخابی خود جلسات هر دوره را ببینید و سپس آزمون مربوط به آن را شرکت کنید.

_ چند جلسه آزمون نهاد باید شرکت کرد؟

تعداد جلسات ازمون دانشگاهی نهاد از ۳ تا ۱۵ جلسه در سایت نهاد است. تعداد جلسات ازمون نهاد را استاد مربوط به هر درس اعلام می‌کند که چند جلسه شرکت کنید ولی اگر استادی تعداد جلسات مورد نظر را بیان نکرد؛ شما می‌توانید به انتخاب خودتان تعداد جلساتی را انتخاب و شرکت کنید.

مراحل انجام آزمون نهاد سامانه

معمولاً دانشجویان پس از اتمام دوره آموزشی خود باید در آزمون‌ های پایان دوره سایت نهاد شرکت کنند تا با کسب نمره حد نصاب در جلسات بعدی آزمون شرکت کنند. دانشجویان بعد از این که ویدیو آموزشی خود را مشاهده کردند باید در جلسه آزمون آن نیز شرکت کنند. البته آن‌ ها می‌توانند این کار را برای ساعات دیگری نیز موکول کنند تا با آمادگی بیشتری در جلسه آزمون حضور داشته باشند.

دانشجویان برای کسب نمره قبولی در آزمون سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان باید نمره‌ ای بین ۱۲ تا ۲۰ بگیرند. بعد از کسب نمره قبولی می‌‌توانند در جلسات بعدی آزمون مجازی خود شرکت کنند. معمولاً زمان آزمون با توجه به تعداد سوالات متغیر است. اما در حال حاضر برای هر سوال تستی حدود ۴۵ ثانیه زمان در نظر گرفته شده است. به همین دلیل شما برای شرکت و انجام آزمون نهاد مجازی ec.nahad.ir آمادگی کامل داشته باشید.

تمام سوالات سامانه برای هر دانشجو کاملا تصادفی خواهد بود. بنابراین امکان تقلب در سایت نهاد وجود ندارد، هر دانشجو یک آزمون را می‌تواند حداکثر برای دو مرحله به صورت رایگان امتحان دهد. اما بعد از آن باید مبلغی را برای شرکت در آزمون پرداخت کند. همچنین شما در صورت تمایل می‌‌توانید بعد از گذراندن امتحان، جواب سوالات آزمون نهاد را از سامانه ec.nahad.ir دریافت کنید. ولی بعد از آن امکان شرکت در آزمون را نخواهید داشت. 

نکته: هر جلسه به طور میانگین حدود ۲۰دقیقه است و دانشجویان برای دریافت نمره قبولی در درس مدنظر خود باید حداکثر ۱۵ جلسه را سپری کنند. بعد از آن می‌‌توانند گواهی پایان دوره آموزش مجازی خود را دریافت کنند. البته تعداد جلسات برای استفاده از امکانات سایت برای اساتید و کارکنان دانشگاه متفاوت خواهد بود. 

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول