اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مشارکت ۶۷ درصدی جمعیت هدف نیشابوری‌ در پویش ملی سلامت

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، از مشارکت ۶۷ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در طرح پویش ملی دیابت و فشارخون بالا، خبر داد.

مشارکت ۶۷ درصدی جمعیت هدف  نیشابوری‌ در پویش ملی سلامت

زهرا دستجردی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ملی سلامت غربالگری دیابت و فشار خون بالا در دانشگاه علوم پزشکی کشور که از ۲۰ آبان آغاز شده، ۲۶۰ هزار و ۹۳۰ نفر مورد پایش قرار گرفته‌اند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: از آغاز طرح تا کنون بیش از ۲۰۰۰ نفرمشکوک به فشار خون بالا تشخیص داده شده و حدود ۲۰۰۰ نفر مشکوک به دیابت تشخیص داده شد، که برای بررسی و آزمایش‌های تکمیلی به پزشک مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع داده شدند.

وی با تاکید بر این موضوع که مهمترین عوارض بیماری دیابت را نارسایی کلیه، نارسایی قلبی، مغزی و اختلالات چشمی و نابینایی، عوارض سیستم عصبی، پای دیابتی است، افزود: آموزش خودمراقبتی در برابر بیماری دیابت، کنترل وزن، تغذیه سالم، ورزش و فعالیت بدنی، مصرف منظم داروها، خودپایشی وخودمراقبتی، ۶ اصل مهم در پیشگیری و کنترل بیماری دیابت است.

دستجردی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش آگاهی عموم مردم در خصوص بیماری دیابت و فشارخون بالا، غربالگری، شناسایی، پیگیری، مراقبت و درمان بیماران شناسایی شده در قالب پزشک خانواده و نظام ارجاع است، از این رو تمامی شهروندان باید برای مشارکت در این طرح ملی و دریافت خدمات رایگان پیشگیری و تشخیص به موقع بیماری‌های دیابت و فشارخون بالا در مدت زمان تعیین شده به نزدیک ترین پایگاه، خانه بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول