اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

رشد ۱۷ درصدی مهارت آموزی در زندان‌های ایلام

مدیرکل زندان‌های ایلام گفت: مهارت آموزی در زندان‌های استان ایلام طی ۹ ماهه اول سال به نسبت مدت مشابه در سال گذشته، ۱۷ درصد رشد داشته است.

رشد ۱۷ درصدی مهارت آموزی در زندان‌های ایلام

جمشید اسکندری مدیرکل زندان‌های استان ایلام، ظهر سه‌شنبه ۵ دی ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کسب مهارت زندانیان در رشته‌های متناسب با بازار کار، یکی از اهداف و برنامه‌های مهم اصلاحی و تربیتی است که همواره مورد توجه است و در زندان‌های استان ایلام با همکاری اداره آموزش فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی دوره‌های مهارت آموزی برای زندانیان در حال برگزاری است.

وی افزود: ۵۷ درصد از محکومین در دوره‌های مذکور شرکت کرده‌اند و تاکنون ۲۸۳ گواهی مهارت در رشته‌های مختلف برای زندانیان صادر شده است که در پایان حبس خود می‌توانند با دریافت تسهیلات خوداشتغالی که از مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج اعطا می‌شود، شغل ایجاد کنند و کسب درآمد داشته باشند.

مدیرکل زندان‌های استان ایلام در ادامه گفت: مهارت آموزی در زندان‌های استان طی ۹ ماهه اول سال به نسبت مشابه در سال گذشته، ۱۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مرکز ثابت فنی و حرفه ای در زندان مرکزی ایلام مستقر است و دوره هایی چون برق ساختمان، جوشکاری، آرایشگری، مکانیک خودرو، تعمیر لوازم خانگی، معرق کاری، قلاب بافی، گیوه بافی، گوهر تراشی، چرم دوزی، تعمیر موبایل و دستگاه های الکترونیکی و... در حال برگزاری و آموزش هستند.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول